Αριστοτέλης 322 - 384 Π.Χ.

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Αριστοτέλης 322 - 384 Π.Χ.

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Τρί 20 Ιαν 2009, 20:37

~ -)-(- Αριστοτέλης 322-384 Π.Χ. -)-(- ~


Βιογραφικό Σημείωμα:Διάσημος φιλόσοφος, ο τελειωτής της Αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας. Γεννήθηκε στα Στάγειρα της Μακεδονίας. Σε ηλικία 18 ετών ήλθε στην Αθήνα κ κατατάχθηκε στο Σχολή του Πλάτωνος, τη γνωστή Ακαδημία, κοντά στον οποίο μαθήτευσε επί 20 ολόκληρα έτη. Σ' αυτό το διάστημα σπούδασε την Πλατωνική φιλοσοφία, κ έθεσε τα θεμέλια της δικής του.

Το 342 Π.Χ., τον κάλεσε ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος κ ανέλαβε την εκπαίδευση του δεκατριετούς Αλεξάνδρου, που διεκόπη μόλις ο Αλέξανδρος άρχισε να παρασκευάζεται για την κατά των Περσών εκστρατεία. Επέστρεψε στην Αθήνα{335 Π.Χ.}, για να βρεί όλους τους δημόσιους τόπους κατειλημμένους απο τους διάφορους φιλόσοφους. Για το λόγο αυτό, ο Αριστοτέλης, άρχισε να φιλοσοφεί με τους φίλους του περπατώντας, γι'αυτό κ η Σχολή του ονομάσθηκε {Περιπατητική Σχολή} κ οι οπαδοί Περιπατητικοί Φιλόσοφοι.
Όταν οι μαθητές του πύκνωσαν πολύ, τότε δίδασκε καθήμενος κ περιστοιχισμένος απο αυτούς.

Οργάνωσε τους μαθητές του κατά το Πλατωνικό πρότυπο. Αντίθετα, πρός τον ιδεαλιστή Πλάτωνα, είναι ο ιδρυτής του θετικισμού στην Ελληνική φιλοσοφία κ δημιούργησε τις επιστήμες της Λογικής, της Ψυχολογίας, της Ρητορικής, της Φυσικής κ Μεταφυσικής. Στα σωζόμενα συγγράματα του υπάρχουν αποταμιευμένες γνώσεις που προκαλούσε κατάπληξη, για το πώς ήταν δυνατό ένας άνθρωπος να μπορέσει να συγκεντρώσει τέτοιο πλήθος γνώσεων κ να τις συναρμολογήσει, κ να τις οργανώσει, μόνος, σ'ένα τέλειο σύστημα. Για την πρωτοφανή διάνοια του κ την εργατικότητα του, τον είχαν θαυμάσει γενναιόδωροι βασιλείς κ ηγέμονες της Ελλάδος κ της Ασίας, κ πρώτος απ'όλους ο Μέγας Αλέξανδρος.

Η μεγαλοφυία του Αριστοτέλη κίνησε το φθόνο των συγχρόνων Αθηναίων φιλόσοφων, οι οποίοι ποικιλοτρόπως τον κατασυκοφάντησαν κ τον εξύβρισαν. Ακόμα κ ο ανηψιός του Καλλισθένης, ο οποίος συνόδευσε τον Αλέξανδρο στην εκστρατεία, κατηγόρησε στον Αλέξανδρο το μεγάλο φιλόσοφο, κ εξύφανε εναντίον του ολόκληρη συνωμοσία, που στέφοταν τάχα κατά της ζωής του Αλεξάνδρου. Κουρασμένος κ αηδιασμένος απο τον πόλεμο που του είχαν στήσει, ιδίως μετα το θάνατο του Αλεξάνδρου, Αθηναίοι φιλόσοφοι, ο Αριστοτέλης κατέφυγε στη Χαλκίδα, όπου είχε ένα εξοχικό σπίτι, κ πέθανε εκεί αυτοεξόριστος κ πικραμένος.

Ο νεκρός του μεγάλου φιλόσοφου μεταφέρθηκε στη γενέτειρα πόλη του Στάγειρα κ οι συμπολίτες του ανήγειραν βωμό, κοντά στον οποίο οι αρχές της πόλεως πήγαιναν να συσκεφθούν. Ακόμα, όρισαν <<Αριστοτέλειον Εορτήν>>, που τελούσαν μιά φορά κατα έτος, κ σε μήνα ονόμασαν Αριστοτέλειον. Στη διαθήκη του Αριστοτέλη, που διέσωσε ο Διογένης Ο Λαέρτιος, φαίνεται πεντακάθαρα ο χαρακτήρας του Σταγειρίτη σοφού, που τόσοι ζήτησαν να τον σπιλώσουν:Ευγνωμοσύνη, φιλανθρωπία, ανεξικακία, ευσέβεια, ευλάβεια προς τις τελευταίες θελήσεις των απερχόμενων οικειών του κ πρόνοια για τους επιζώντες.


Τα Έργα Του:1) -)-(- Πολιτκά ~
2) -)-(- Ηθικά μεγάλα ~
3) -)-(- Οικονομικός ~
4) -)-(- Περί αρετών κ κακιών ~
5) -)-(- Αθηναίων πολιτεία - Αποσπάσματα ~
6) -)-(- Ηθικά Ευδημεία ~
7) -)-(- Ηθικά Νικομάχεια ~
8) -)-(- Μετά τα φυσικά ~
9) -)-(- Μετεωρολογικά ~
10) -)-(- Των περί τα ζώα ιστοριών ~
11) -)-(- Περί ζώων μορίων ~
12) -)-(- Περί ζώων κινήσεως ~
13) -)-(- Περί πορείας Zώων ~
14) -)-(- Περί Ζώων Γενέσεως ~
15) -)-(- Περί Ερμηνείας ~
16) -)-(- ΟΡΓΑΝΟΝ 1 - Κατηρορίαι ~
17) -)-(- ΟΡΓΑΝΟΝ 2 - Τοπικών ~
18) -)-(- ΟΡΓΑΝΟΝ 3 - Περί Των Σοφιστικών Ελέγχων ~
19) -)-(- ΟΡΓΑΝΟΝ 4 - Αναλυτικών Προτέρων ~
20) -)-(- ΟΡΓΑΝΟΝ 5 - Αναλυτικών Υστέρων ~
21) -)-(- Ρητορική ~
22) -)-(- Περί Ουρανού ~
23) -)-(- Περί Γενέσεως Κ Φθοράς ~
24) -)-(- Περί Κόσμου ~
25) -)-(- Μικρά Φυσικά ~
26) -)-(- Περι Ποιητικής ~
27) -)-(- Ελάσσονα ~
28) -)-(- Προβλήματα ~
29) -)-(- Περί Ψυχής ~
30) -)-(- Φυσικά ~
31) -)-(- Περί Πνεύματος ~
32) -)-(- Ρητορική Προς Αλέξανδρον ~
33) -)-(- Προτρεπτικός ~


<<Ρήσεις Του Αριστοτέλους>>


Ρήση Υπ.Αρίθ.1: Η μόρφωση είναι στολίδι στην ευτυχία, κ καταφύγιο στη δυστηχία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.2: Η ευγνωμοσύνη γερνάει γρήγορα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.3: Ελπίδα είναι το όνειρο κάποιου που δέν κοιμάται.
Ρήση Υπ.Αρίθ.4: Για τη μόρφωση χρειάζονται τρία πράγματα: Έμφυτη ικανότητα, μελέτη, Εξάσκηση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.5: Η ομορφιά είναι θείο δώρο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.6: Οι ρίζες της μόρφωσης είναι πικρές, ο καρπός όμως γλυκός.
Ρήση Υπ.Αρίθ.7: Φίλος είναι μιά ψυχή που κατοικεί σε δύο σώματα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.8: Το κέρδος απο τη φιλοσοφία είναι, το να κάνεις με τη θέλησή σου αυτά που οι άλλοι τα κάνουν επειδή φοβούνται τους νόμους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.9: Στους φίλους κάνουμε καλό όταν κάνουμε, αυτό που θέλαμε να μας κάνουν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.10: Η δικαιοσύνη είναι ψυχική αρετή που μοιράζει στον καθένα ότι του αξίζει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.11: Η μόρφωση είναι το καλύτερο εφόδιο για τα γηρατειά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.12: Η αρετή απο μόνη της δεν αρκεί για να πετύχουμε την ευδαιμονία
Ρήση Υπ.Αρίθ.13: Οι σοφοί δεν πρέπει να είναι απαθείς αλλά μετριοπαθείς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.14: Ο έρωτας δεν αποσκοπεί μόνο σε σχέσεις αλλά κ σε φιλοσοφία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.15: Ο σοφός κ θα ερωτευθεί κ θα πολιτευτεί κ θα παντρευτεί κ θα ζήσει κοντά σε βασιλιάδες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.16: Ο Θεός είναι ασώματος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.17: Η ψυχή είναι ασώματη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.18: Όλοι οι ανθρώποι, απο την ίδια τους τη φύση, επιθυμούν την γνώση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.19: Απο τη φύση του ο άνθρωπος είναι ζώο κοινωνικό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.20: Απο τη ζωή άριστο είναι να βγαίνεις όπως απο συμπόσιο ούτε διψασμένος, ούτε μεθυσμένος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.21: ΕΞΙΣ δευτέρα φύσις
Ρήση Υπ.Αρίθ.22: Αδικία είναι το να βλάπτει κανένας με τη θέληση του κατ' αντίθεση προς το νόμο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.23: Όπου υπάρχει άμιλλα εκεί υπάρχει κ νίκη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.24: Δύσκολο αλήθεια είναι να είναι κανένας μεγαλόψυχος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.25: Ο νόμος πρέπει να κυβερνά τα πάντα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.26: Όλοι είμαστε φίλοι εκείνων, που ευτυχούν, εκείνων όμως, που δυστυχούν, δεν είναι φίλος ούτε εκείνος, που τους γέννησε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.27: Ο άκαιρος γέλας είναι τρομερό κακό μεταξύ των θνητών.
Ρήση Υπ.Αρίθ.28: Τα μέλλοντα είναι κατα το μεγαλύτερο μέρος όμοια με όσα έχουν γίνει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.29: Δεν έχουν όλοι οι ανθρώποι την ίδια ιδέα για τη φύση της αρετής.
Ρήση Υπ.Αρίθ.30: Είναι ανάγκη να υπάρχει κάποιος που θα αποδώσει κ θα κρίνει το δίκαιο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.31: Παρα πολύ κακός γίνεται όποιος γίνει μονάρχης, ενώ εκ φύσεως έχει χαρακτήρα τύραννου.
Ρήση Υπ.Αρίθ.32: Η ανδρεία είναι προτιμότερη απο τη φρόνηση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.33: Σάν θνητός, που είσαι, δεν πρέπει να διατηρείς οργή χωρίς τέλος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.34: Η μάθηση δεν είναι μόνο στούς φιλόσοφους πολύ ευχάριστο, αλλά κ σ' όλους τους άλλους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.35: Τίποτα δεν γίνεται χωρίς αιτία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.36: Περισσότερο γενναίος είναι όποιος νικά τις επιθυμίες του, παρά όποιος νικά τους εχθρούς. Γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολο να νικήσει κανένας τον εαυτό του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.37: Πρέπει ο καλός πολίτης να ξέρει κ να δύναται κ να κυβερνάται κ να κυβερνά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.38: Οι περισσότεροι σχεδόν ανθρώποι, κρίνουν κακώς τα δικά τους πράγματα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.39: Οι περισσότεροι ανθρώποι ζούν απο τη γή κ τους ήμερους καρπούς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.40: Ο τέλειος άνθρωπος είναι το ποιό καλό ζώο, όταν όμως του λείπουν οι νόμοι κ η δικαιοσύνη είναι το χειρότερο απ' όλα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.41: Η αυτογνωσία είναι αρχή της ανθρώπινης σοφίας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.42: Μόνο με κόπο μπορείς να μάθεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.43: Δεν πρέπει να θεωρείται δουλειά το να ζεί κανένας σύμφωνα με τους νόμους της πολιτείας, αλλά σωτηρία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.44: Τέλεια είναι η φιλία των καλών κ εκείνων που είναι όμοιοι σχετικά με την αρετή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.45: Εργαζόμαστε, για να έχουμε ελεύθερο χρόνο, κ πολεμούμε, για να ζούμε ειρηνικά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.46: Τα τρία στοιχεία που κάνουν τους ανθρωπους καλούς κ έντιμους είναι η φύση, η συνήθεια κ η λογική.Κάθε άτομο πρέπει να είναι άνθρωπος κ όχι ζώο, δηλαδή να έχει ξεχωριστά σωματικά κ ψυχικά χαρακτηριστικά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.47: Δεν έχει σημασία το να γεννηθεί κανείς με ορισμένα προτερήματα η ελατώματα, γιατί η συνήθεια φέρνει μεγάλες αλλαγές.Έτσι, μερικά πράγματα στη φύση, μπορούν να μεταβάλλουν το χαρακτήρα του ανθρώπου στο καλύτερο η στο χειρότερο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.48: Ο άνθρωπος ζεί σύμφωνα με τη λογική, με την οποία αυτός μόνο είναι προικισμένος, κ είναι υποχρεωμένος να προσαρμόζει αναμεταξύ τους τα στοιχεία του περοβάλλοντος του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.49: Ο άνθρωπος πολλές φορές ενεργεί αντίθετα πρός τη φύση κ τις συνήθειες, όταν αυτό θεωρεί καλύτερο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.50: Η αρετή είναι ανώτερη απο τον πλούτο κ πιό ωφέλιμη απο την υψηλή καταγωγή, επεδή μπορεί κ καθιστά δυνατά όσα είναι αδύνατα στους άλλους. Όσα δεν προκαλούν φόβο στους πολλούς. Αυτή τα υπομένει με θάρρος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.51: Η αρετή πιστεύει πως ο μέν δισταγμός είναι μορφη κ κατάκριση, η δε εργατικότητα έπαινος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.52: Ω αρετή, αντικείμενο των μόχθων του ανθρώπινου γένους, ωραιότατο θήραμα του ανθρώπινου βίου, πρός χάριν σου κ αυτο το θάνατο θεωρούν ζηλευτή τύχη οι Έλληνες κ τον ποιό σκληρό κ αδιάκοπο μόχθο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.53: Ω αρετή τόση αγάπη ξέρεις να εμπνέεις, αγάπη αθάνατη κ ανώτερη κ απ' των ξεκούραστο ακόμη ύπνο. Για σένα, αρετή, ο υιός του Δία Ηρακλής υπέφερε μύρια κακά για να σε κατακτήσει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.54: Η ομορφιά είναι η ποιό καλή συστατική επιστολή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.55: Αν η ελευθερία κ η ισότητα γεννήθηκαν στη σκέψη κάποιου ανθρώπου, στην πράξη μπορούν να βρεθούν στη Δημοκρατία, όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν την ίδια ευθύνη για τα κοινά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.56: Δικαιοσύνη είναι η αρετή. Σύμφωνα με την οποία κ σύμφωνα με το νόμο, ό καθένας έχει τα όσα του χρειάζονται για να ζήσει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.57: Απο τη δικαιοσύνη πηγάζουν όλες οι αρετές.
Ρήση Υπ.Αρίθ.58: Το δίκαιο αντιστοιχεί με το κοινό συμφέρον κ είναι σε όλους γνωστό πως η ισότητα είναι το δίκαιο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.59: Φιλαυτοί,πολυ η, λίγο. Είμαστε όλοι αναγκαστικά
Ρήση Υπ.Αρίθ.60: Είναι φυσικό να αγαπά κανείς τον εαυτό του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.61: Ο εγωϊσμός είναι ενα είδος αγάπης πρός το εγώ μας, Που δίκαια δυσφημίσθηκε. Γιατί δεν είναι πιά αγάπη για τον εαυτό μας, αλλά ένα αχαλίνωτο πάθος, πάθος ολέθριο που παρασύρει τον φιλάργυρο πρός το χρήμα του κ όλους τους εγωϊστές προς το αντικείμενο των επιθυμιών τους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.62: Προτιμότερο είναι να τιμωρεί κανένας τους εχθρούς του απο το να συμβιβάζεται μαζί τους. Γιατί, το να ανταποδίδεις όσα έπαθες, είναι δίκαιο κ αξιέπαινη η αποκατάσταση του δικαίου.
Ρήση Υπ.Αρίθ.63: Τα τρία πράγματα που χρειάζεται η εκπέδευση είναι η φύση, η μάθηση κ η άσκηση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.64: Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί, πως η τύχη των εθνών εξαρτάται απο την εκπέδευση των νέων.
Ρήση Υπ.Αρίθ.65: Περισσότερο πρέπει να τιμούμε αυτούς που ανατρέφουν κ εκπεδεύουν καλά τα παιδιά, παρά εκείνους οι οποίοι τα γεννούν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.66: Η ενότητα ενός λαού πρέπει να επιδιώκεται με την παιδεία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.67: Εκείνος που μέλλει να καθιερώσει την παιδεία, κ περιμένει απ' αυτήν να κάνει σπουδαία την πολιτεία, θα ενεργήσει άστοχα. Αν πασχίσει να το επιτύχει με άλλα μέσα, κ όχι με τους καλούς τρόπους, τη φιλοσοφία κ τους νόμους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.68: Η δυστυχία δημιουργεί στάσεις κ επαναστάσεις. Ακόμη οι πολίτες επαναστατούν, όχι μόνο για την ανισότητα του πλούτου, αλλά κ για την ανισότητα στις τιμητικές διακρίσεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.69: Οι κατώτεροι επαναστατούν για να γίνουν ίσοι με όλους, κ οι ίσοι για να γίνουν ανώτεροι. Αυτή είναι η νοοτροπία που δημιουργεί τις επαναστάσεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.70: Σκοπός των επαναστατών είναι η απόκτηση πλούτου κ πολιτικών τιμών,η, η αποτίναξη της δυστυχίας κ η αποφυγή της ατίμωσης.
Ρήση Υπ.Αρίθ.71: Η τάξη που διακρίνεται για την αρετή της δεν επιχειρεί παρά σπάνια μια επανάσταση κ αυτό, επειδή βρίσκεται πάντα σε μειοψηφεία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.72: Και μέτρια αγαθά αν έχεις κάνεις, αρκεί να έχει καλό χαρακτήρα κ πνεύμα, μπορεί να είναι ευτυχισμένος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.73: Ο θάνατος είναι το ποιό φοβερό απ' όλα τα πράγματα, γιατί αποτελεί το τέρμα. Πέρα απο το οποίο πιστεύεται οτι δέν υπάρχει τίποτα γι'αυτόν που πέθανε. Ούτε καλό ούτε κακό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.74: Χρέος έχουμε να θεωρούμε το θεό σαν πνεύμα πανίσχυρο, αθάνατο κ τέλειο. Γιατί, αν κ είναι αόρατος για τα μάτια των ανθρώπων, όμως φανερώνεται με τα έργα του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.75: Ο καθένας μπορεί εύκολα να θυμώσει. Όμως πρέπει να θυμώσει τότε που πρέπει, στο βαθμό που είναι σωστό. Στον κατάληλο χρόνο, για ενα δίκαιο ζήτημα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.76: Όταν ξεσπούν σε άλλους το θυμό τους οι ανθρώποι πραϋνονται.
Ρήση Υπ.Αρίθ.77: Τα σκυλιά δεν δαγκώνουν όσους πέφτουν κάτω, κ ο θυμός σταματά κ δεν ξεσπά σε άνθρωπο που θα δείξει ταπείνωση μπροστά στο θυμωμένο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.78: Συμφωνό συνάπτει κανείς με την επιείκεια, όταν συγχωρεί τις αδυναμίες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.79: Συνείδηση είναι η ίδια μας η κρίση για το σωστό ή, το εσφαλμένο των πράξεων μας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.80: Η συστολή είναι στόλισμα της νεότητας κ σφάλμα των γηρατειών.
Ρήση Υπ.Αρίθ.81: Ύπνος, μνήμα της νυκτός.
Ρήση Υπ.Αρίθ.82: Το να φθονείς κάποιον είναι σαν να ομολογείς οτι είσαι κατώτερος απο εκείνον.
Ρήση Υπ.Αρίθ.83: Η φιλοσοφία είναι η επιστήμη της αλήθειας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.84: Η φτώχεια που δεν έχει χρέη είναι μεγάλος πλούτος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.85: Επειδή οι άνθρωποι ως επι το πολύ είναι φιλόδοξοι, αναγκαστικά τους αρέσει να κακολογούν τον πλησίον τους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.86: Οι τύραννοι είναι φίλοι των ύπουλων κ των διεφθαρμένων, επειδή τους κολακεύουν κ αυτό τους αρέσει, κανένας άνθρωπος με ανώτερη μόρφωση κ τιμιότητα δεν κυριεύεται απ αυτό το ελάτωμα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.87: Οι καλοί μπορούν να αισθάνονται στοργή για τους φίλους, αλλά δεν τους κολακεύουν, αντίθετα, οι κακοί, επαινούν τις κακές πράξεις των ισχυρών κ συμμετέχουν σε αυτές.
Ρήση Υπ.Αρίθ.88: Ο κατασκευαστής δεν μπορεί να είναι ο μόνος. Ούτε ο καλύτερος κριτής του έργου του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.89: Κάθε διδασκαλία κ κάθε διανοητική μάθηση ξεκινά απο τη γνώση που προϋπάρχει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.90: Για να ομορφύνουν την ανάπαυση οι αρχαίοι εισήγαγαν τη μουσική στην παιδεία. Δεν ισχυριστηκαν πως ήταν μια τέχνη απαραίτητη, γιατί δεν είναι μια ανάγκη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.91: Οι μητέρες αγαπούν πιο πολύ τα παιδιά τους απο τους πατέρες. Και αυτό γιατί πρώτα ο τοκετός είναι οδυνηρός, κ δεύτερο έχουν τη βεβαιότητα πως τα παιδιά που γέννησαν είναι δικά τους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.92: Την ισχυρότερη μνήμη την έχουν, ώς επι το πολύ, εκείνοι που αντιλαμβάνονται βραδέως
Ρήση Υπ.Αρίθ.93: Οι ορθώς κείμενοι νόμοι πρέπει να προβλέπουν όλες τις περιπτώσεις όσες είναι δυνατόν. Έτσι, που να αφήνουν όσο το δυνατόν λιγότερες στην κρίση των δικαστών.
Ρήση Υπ.Αρίθ.94: Και όταν ακόμη οι νόμοι έχουν θεσπισθεί. Δεν πρέπει να μείνουν πάντα οι ίδοι κ αμετάβλητοι.
Ρήση Υπ.Αρίθ.95: Η κρίση του νομοθέτη δεν είναι μερική, αλλά καθολική κ μελλοντική. Ο δέ δικαστής κρίνει γι'αυτά που έχουν γίνει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.96: Οι νόμοι πρέπει να κυβερνούν κ να είναι υπεράνω όλων.
Ρήση Υπ.Αρίθ.97: Η φρόνηση είναι μητέρα κ τροφή κάθε αρετής.
Ρήση Υπ.Αρίθ.98: Υπάρχουν ανθρώποι τόσο πλεονέκτες. Ώστε να νομίζουν οτι θα ζήσουν αιώνες κ άλλοι τόσο σπάταλοι, ώστε να νομίζουν πως θα πεθάνουν μέσα σε μιά στιγμή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.99: Είναι αδύνατο εκείνος που δεν κάνει τίποτα, να κάνει πολλά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.100: Ο πλούτος συχνά εξουσιάζει τις περιστάσεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.101: Μερικά όντα, απο τη γέννηση τους. Είναι προορισμένα να υποτλασσονται ή, να εξουσιάζουν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.102: Ο ηθικός χαρακτήρας έχει τη δύναμη να κάνει ένα πράγμα πιστευτό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.103: Τα τρία προσόντα που πρέπει να έχουν όσοι πρόκειται να αναλάβουν τη διακυβέρνηση ενός κράτους είναι η φιλία προς το υπάρχον καθεστώς. Η απαραίτητη ικανότητα κ η αρετή εκείνη κ η αγάπη προς τη δικαιοσύνη, που ταιριάζουν στη χώρα στην οποία ζεί.
Ρήση Υπ.Αρίθ.104: Τα πάθη της ψυχής διαφθείρουν κ αυτούς ακόμη τους άριστους άνδρες, όταν γίνουν κυβερνήτες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.105: Ύστερα απο την ευεργεσία η χάρη πεθαίνει.
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Αριστοτέλης 322 - 384 Π.Χ.

Δημοσίευση από alkinoos » Τετ 13 Απρ 2016, 17:41

"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Αριστοτέλης 322 - 384 Π.Χ.

Δημοσίευση από alkinoos » Πέμ 22 Δεκ 2016, 17:13

"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Αριστοτέλης 322 - 384 Π.Χ.

Δημοσίευση από alkinoos » Τετ 16 Ιαν 2019, 20:06

Αριστοτέλους "Περί Κοσμου " - Γιώργος. Α .Χαραλαμπιδης

"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Αριστοτέλης 322 - 384 Π.Χ.

Δημοσίευση από alkinoos » Κυρ 17 Φεβ 2019, 16:41

"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”