Λουκιανός 120 - 180 Μ.Χ.

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Λουκιανός 120 - 180 Μ.Χ.

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Τρί 20 Ιαν 2009, 20:44

~ -)-(- Λουκιανός 120 - 180 Μ.Χ. -)-(- ~



Βιογραφικό Σημείωμα: Περιώνυμος σοφιστής και συγγραφέας. Γεννήθηκε στα Σαμόσατα, γι’ αυτό και Σαμοσατεύς ονομάζεται. Τα Σαμόσατα ανήκαν στη Συριακή ή Ασσυριακή Χώρα της Κιμμαγηνής, γι’ αυτό και θεωρούσε τον εαυτό του Ασσύριο και ντυνόταν κατά τον ασσυριακό τρόπο. Επιδόθηκε στα γράμματα και επιθυμούσε να γίνει ρήτορας, που ήταν τότε και το κορύφωμα της παιδείας.

Έμαθε την ελληνική γλώσσα και τη ρητορική και έγινε δικηγόρος στην Αντιόχεια. Αλλά επιθυμώντας φήμη και κέρδος, διδάχθηκε ακόλουθα σοφιστική ρητορική στη Σμύρνη, και σαν σοφιστής άρχισε να επιδεικνύει την τέχνη του σε γιορτές και πανηγύρεις.Περιοδεύεις τη Μικρά Ασία, τη Μακεδονία, και αφού έμεινε αρκετά στην Ελλάδα, πέρασε στην Ιταλία για να καταλήξει στη Ρώμη. Αφού γρήγορα ανεγνώρισε την κενότητα του νέου επαγγέλματος, παραιτήθηκε απ’ αυτό, ετράπη προς τη φιλοσοφία γοητευμένος από τους Πλατωνικούς.

Επειδή ήταν φτωχός περιόδευσε σαν σοφιστής τη Γαλατία, διδάσκοντας και απαγγέλλοντας, για να αποκτήσει πλούτο πολύ. Ύστερα απ’ όλα αυτά, ξανάρθε στην Αθήνα, όπου φιλοσοφούσε και συνέγραφε τους περίφημους Διαλόγους του. Ο Λουκιανός, όπως αναφέρεται, έγραψε 82 έργα, από τα οποία πολλά θεωρούνται ψευδεπίγραφα. Τα ωραιότερα έργα του είναι τα διαλογικά. Γενικά οι υποθέσεις των συγγραφών του θέλγουν για την ποικιλία τους.

Ο Λουκιανός με οξύτατο βλέμμα διείδε τα πλημμελήματα των συγχρόνων του, τη δεισιδαιμονία, τον παρασιτισμό, την προσποίηση των φιλοσόφων, την απειροκαλία των γραμματικών, πράγματα που στιγμάτισε με γελαστούς χαριεντισμούς και δηκτικά σκώμματα. Δεινός ζωγράφος των ανθρωπίνων αδυναμιών, σκώπτει και χλευάζει, όχι απλώς για να κάνει τον αναγνώστη να γελάσει, αλλά για να διδάξει, επιδεικνύοντας τη φωτεινή διαύγεια και το κάλλος της ελληνικής διάνοιας, σε σύγκριση με την ημιβάρβαρη μωρία των συγχρόνων. Πέθανε στην Αλεξάνδρεια.



Τα Έργα Του: 1) -)-(- Φάλαρις ~
2) -)-(- Ιππίας Ή Βαλανείον ~
3) -)-(- Διόνυσος ~
4) -)-(- Ηρακλής ~
5) -)-(- Περί Του Ήλεκτρου Ή Των Κύκνων ~
6) -)-(- Μυίας Εγκώμιον ~
7) -)-(- Περί Του Οίκου ~
8) -)-(- Πατρίδος Εγκώμιον ~
9) -)-(- Περί Του Ενυπνίου Ήτοι Βίος Λουκιανού ~
10) -)-(- Τυραννοκτόνος ~
11) -)-(- Αποκηρυττόμενος ~
12) -)-(- Ηρόδοτος Ή Αετίων ~
13) -)-(- Ζεύξις Ή Αντίοχος ~
14) -)-(- Αρμονίδης ~
15) -)-(- Σκύθης Ή Πρόξενος ~
16) -)-(- Δίκη Συμφώνων ~
17) -)-(- Υπέρ Του Έν Τη Προσαγορεύσει Πταίσματος ~
18) -)-(- Περί Των Διψάδων ~
19) -)-(- Περί Του Μη Ραδίως Πιστεύειν Διαβολή ~
20) -)-(- Περί Της Αστρολογίης ~
21) -)-(- Περί Θυσιών ~
22) -)-(- Περί πένθους ~
23) -)-(- Περί Της Συρίης Θεού ~
24) -)-(- Προς Τον Ειπόντα, Προμηθεύς Ει Εν Λόγοις ~
25) -)-(- Δημώνακτος Βίος ~
26) -)-(- Νιγρίνος ~
27) -)-(- Συμπόσιον Ή Λαπίθαι ~
28) -)-(- Βίων Πράσις ~
29) -)-(- Αναβιούντες Ή Αλιεύς ~
30) -)-(- Περί Παρασίτου, Ότι τέχνη Ή Παρασιτική ~
31) -)-(- Ψευδοσοφιστής Ή Σολοικιστής ~
32) -)-(- Ανάχαρσις Ή Περί Γυμνασίων ~
33) -)-(- Τοξάρις Ή Φιλία ~
34) -)-(- Εικόνες ~
35) -)-(- Υπέρ Των Εικόνων ~
36) -)-(- Ερμότιμος Ή Περί αιρέσεων ~
37) -)-(- Λεξιφάνης ~
38) -)-(- Ευνούχος ~
39) -)-(- Κατάπλους Ή Τύραννος ~
40) -)-(- Ζεύς Eλεγχόμενος ~
41) -)-(- Ζεύς Tραγωδός ~
42) -)-(- Θεών Kρίσις Θεών Eκκλησία ~
43) -)-(- Τα Προς Κρόνον ~
44) -)-(- Όνειρος Ή Αλεκτρυών ~
45) -)-(- Διάλογος Προς Ησίοδον ~
46) -)-(- Ποδάγρα ~
47) -)-(- Μένιππος Ή Νεκυιομαντεία ~
48) -)-(- Τίμων Ή Μισάνθρωπος ~
49) -)-(- Χάρων Ή Επισκοπούντες ~
50) -)-(- Δραπέται ~
51) -)-(- Δις Κατηγορούμενος ~
52) -)-(- Φιλοψευδής Ή Απιστών ~
53) -)-(- Περί Ορχήσεως ~
54) -)-(- Θεών Διάλογοι ~
55) -)-(- Ενάλιοι Διάλογοι ~
56) -)-(- Νεκρικοί Διάλογοι ~
57) -)-(- Εταιρικοί Διάλογοι ~
58) -)-(- Ικαρομένιππος Ή Υπερνέφελος ~
59) -)-(- Αληθών Διηγημάτων Α,Β ~
60) -)-(- Πλοίον Ή Ευχαί ~
61) -)-(- Προς Τον Απαίδευτον Και Πολλά Βιβλία Ωνούμενον ~
62) -)-(- Περί Των Επί Μισθώ Συνόντων ~
63) -)-(- Απολογία ~
64) -)-(- Μακρόβιοι ~
65) -)-(- Αλέξανδρος Ή Ψευδομάντις ~
66) -)-(- Περί Της Περεγρίνου Τελευτής ~
67) -)-(- Πως Δει Ιστορίαν Συγγράφειν ~
68) -)-(- Ρητόρων Διδάσκαλος ~
69) -)-(- Ψευδολογιστής Ή Περί Της Αποφράδος ~
70) -)-(- Λούκιος Ή Όνος ~
71) -)-(- Κυνικός ~
72) -)-(- Φιλόπατρις Ή Διδασκόμενος ~
73) -)-(- Επιγράμματα ~
74) -)-(- Έρωτες ~
75) -)-(- Αλκυών Ή Περί Μεταμορφώσεων ~
76) -)-(- Δημοσθένους Εγκώμιον ~
77) -)-(- Ωκύπους ~
78) -)-(- Χαρίδημος Ή Περί Κάλλους ~


<< Οι Ρήσεις Του Λουκιανού >>


Ρήση Υπ.Αρίθ.1: Η μόρφωση χρειάζεται πολύ κόπο κ μακρύ χρόνο κ πολλά έξοδα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.2: Αν είσαι γρήγορος στο φαί κ αργός στο δρόμο, τρώγε με τα πόδια σου κ τρέχε με το στόμα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.3: Για τα μυστικά να βάζεις σφραγίδα στη γλώσσα σου.
Ρήση Υπ.Αρίθ.4: Αρκεί να υπάρχει ένας σκοπός στην εκπαίδευση, κ τότε αυτή μας δίνει δύναμη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.5: Τέτοιος πρέπει να είναι ο συγγραφέας: Άφοβος, αδέκαστος, ελεύθερος, θαρραλέος κ φίλος της αλήθειας, κ να λέει, καθώς ο κωμικός, τα σύκα σύκα κ τη σκάφη σκάφη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.6: Για όσους κάνουν το καλό η ζωή είναι μικρή, αλλά για όσους κανούν το κακό, μια μόνη νύχτα είναι ένας άπειρος χρόνος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.7: Κάνοντας το κακό, μπορείτε ίσως να ξεφύγετε απο την αντίληψη των ανθρώπων, αλλά δε θα κρύψετε τίποτα απο τους θεούς, ούτε αυτή ακόμη τη σκέψη σας
Ρήση Υπ.Αρίθ.8: Η ιστορία δεν μπορεί ούτε για μια στιγμή να ανεχθεί το ψέμα, καθώς η τραχεία αρτηρία, σύμφωνα με τους γιατρούς, δεν ανέχεται οτι εισχωρήσει μέσα της, όταν καταπίνουμε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.9: Ο ιστορικός πρέπει να έχει έμφυτες δυό κυρίως αρετές: Πολιτική σκέψη κ περιγραφική δύναμη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.10: Σε τίποτα δεν ωφελούν όλου του κόσμου τα αγαθά, αν λείπει η υγεία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.11: Μοναχά ο πλούτος της ψυχής είναι καλός.
Ρήση Υπ.Αρίθ.12: Είναι καλύτερα να βλέπουν πολλοί, παρά ένας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.13: Ο άνθρωπος ευφραίνεται όταν κερδίζει, όπως πονεί όταν ζημειώνεται.
Ρήση Υπ.Αρίθ.14: Σε κατάσταση αναρχίας, η ισχύς είναι μέτρο δικαίου.
Ρήση Υπ.Αρίθ.15: Εκείνος που θέλει να πάρει σύζυγο, πρέπει να διαλέξει χαρακτήρα, όχι προίκα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.16: Η οικογένεια είναι η βάση κ η αρχή κάθε πολιτισμού.
Ρήση Υπ.Αρίθ.17: Μόνο εκείνοι που δεν έχουν υγεία μπορούν να εκτιμήσουν την αξία της.
Ρήση Υπ.Αρίθ.18: Είναι εύκολο να κολυμπάς, όταν ο άλλος σου κρατά ψηλά το κεφάλι.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”