Πλάτων 345 - 429 Π.Χ.

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Acid{RFE}
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Πορωμένος Ιδεογραφίτης
Δημοσιεύσεις: 558
Εγγραφή: Δευ 08 Σεπ 2008, 16:56
Irc ψευδώνυμο: Acid{RFE}
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Land Of Freedom
Έδωσε Likes: 3 φορές
Έλαβε Likes: 1 φορά

Πλάτων 345 - 429 Π.Χ.

Δημοσίευση από Acid{RFE} » Τρί 20 Ιαν 2009, 20:47

~ -)-(- Πλάτων 345 - 429 Π.Χ. -)-(- ~



Βιογραφικό Σημείωμα: Φιλόσοφος, γεννήθηκε στην Αθήνα απο γονείς ευγενείς. Το πρώτο όνομα του ήταν Αριστοκλής, ονομάσθηκε δε Πλάτων, για την ευρήτητα του στέρνου του κ του μετώπου του. Νέος ασχολήθηκε με την ποίηση, αλλά γρήγορα επιδόθηκε οριστικα στη φιλοσοφία. Εικοσαετής προσκολήθηκε στο Σωκράτη κ έμεινε κοντά του επί εννέα έτη. Η αγάπη του πρός αυτό δεν έχει στην ιστορία όμοιο δείγμα αφοσιώσεως μαθητού προς δάσκαλο. Έκανε διάφορα ταξίδια στην Αίγυπτο, στην Κυρήνη, στη Σικελία, στη Μικρά Ασία για να γνωριστεί με πολλούς φιλόσοφους της πυθαγορείου, ιδιαίτερα, σχολής.

Στις Συρακούσες, συνδέθηκε με φιλία με τον Τύραννο Διονύσιο κ τους συγγενείς του. Αργότερα, επειδή δυσαρέστησε τον τύραννο με την παρρησία του, αυτός, για εκδίκηση, τον πούλησε στο Σπαρτιάτη πρεσβευτή ώς δούλλο, για να τον απελευθερώσει με εξαγορά ο φιλόσοφος Αννικέριος. Αφού επέστρεψε στην Αθήνα, σαράντα ποιά ετών, ίδρυσε τακτική σχολή, τη λεγόμενη Ακαδημία, που πήρε το όνομα της από τον τόπο, όπου ήταν αφιερωμένος στον ήρωα Ακάδημο. Στην Ακαδημία του, ο Πλάτων, δίδαξε επί 42 έτη, οι δε μαθητές του αποτέλεσαν ένα είδος συνδέσμου επιστημονικού, που διατηρήθηκε μέχρι το 525 Μ.Χ. Πέθανε στην Αθήνα σε ηλικία 81 ετών, την ημέρα των γενεθλίων του. Ο τάφος του, στον Κεραμικό, σωζόταν ώς τα χρόνια του Παυσανία. Έγραψε την <<Απολόγια>> του Σωκράτη, του οποίου τη φιλοσοφία εκθέτει, συμπληρώνει, συστηματοποιεί κ εξαιρεί.

Η Πλατωνική φιλοσοφία πραγματευεται τη φύση του <<Αισθητου>> κ του <<Υπεραισθητού>> κόσμου, κ αποτελεί το πρώτο στην ιστορία καθολικό σύστημα. Του συστήματος αυτού η επίδραση στο μεταγενέστερο κόσμο υπήρξε ανυπολόγιστη.


Τα Έργα Του:1) -)-(- Απολογία Σωκράτους ~
2) -)-(- Συμπόσιον ~
3) -)-(- Νόμοι ~
4) -)-(- Πολιτεία ~
5) -)-(- Φαίδρος ~
6) -)-(- Τίμαιος ~
7) -)-(- Κριτίας ~
8) -)-(- Θεαίτητος ~
9) -)-(- Πρωταγόρας ~
10) -)-(- Γοργίας ~
12) -)-(- Σοφιστής ~
13) -)-(- Πολιτικός ~
14) -)-(- Φίληβος~
15) -)-(- Παρμενίδης ~
16) -)-(- Κρατύλος ~
17) -)-(- Φαίδων ~
18) -)-(- Ευθύδημος ~
19) -)-(- Μενέξενος ~
20) -)-(- Λάχης ~
21) -)-(- Λύσις ~
22) -)-(- Αλκιβιάδης ~
23) -)-(- Ερασταί ~
24) -)-(- Ευθύφρων ~
25) -)-(- Κρίτων ~
26) -)-(- Ίων ~
27) -)-(- Ιππίας μείζων ~
28) -)-(- Ιππίας ελάσσων ~
29) -)-(- Ίππαρχος ~
30) -)-(- Θεάγης ~
31) -)-(- Χαρμίδης ~
32) -)-(- Μένων ~
33) -)-(- Κλειτοφών ~
34) -)-(- Μίνως ~
35) -)-(- Επινομίς ~
36) -)-(- Όροι ~
37) -)-(- Νοθευόμενοι ~
38) -)-(- Επιστολαί ~



<<Ρήσεις Του Πλάτωνος>>


Ρήση Υπ.Αρίθ.1: Το συμφερότερο είναι το συμφωνότερο με τη φύση του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.2: Οι ιδέες υπάρχουν στη φύση ώς πρότυπα κ όλα τα άλλα μοιάζουν με αυτές κ είναι ομοιώματα τους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.3: Άν υπάρχει μνήμη, υπάρχουν κ ιδέες στα πράγματα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.4: Η συνήθεια δεν είναι μικρή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.5: Κανένας κοιμισμένος δεν είναι άξιος για τίποτε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.6: Το ποιό ευχάριστο άκουσμα είναι η αλήθεια.
Ρήση Υπ.Αρίθ.7: Η δικαιοσύνη είναι υπέρτατη αρετή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.8: Η ψυχή είναι αθάνατη κ περνάει απο πολλά σώματα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.9: Ο θεός είναι νούς κ αίτιο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.10: Η ύλη είναι ασχημάτιστη κ άπειρη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.11: Ο κόσμος είναι ένας κ έχει γεννηθεί, επειδή είναι αισθητός κ κατασκευάστηκε απο το θεό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.12: Το έμψυχο είναι ανώτερο απο το άψυχο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.13: Αιτία ολόκληρης της γένεσης είναι ο θεός, διότι το καλό απο τη φύση του παράγει το καλό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.14: Ο κόσμος αποτελείται απο φωτιά, νερό, αέρα κ γή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.15: Ο χρόνος δημιουργήθηκε ώς είκονα του αιώνιου.
Ρήση Υπ.Αρίθ.16: Ταυτόχρονα με την ύπαρξη του κόσμου υπάρχει κ ο χρόνος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.17: Αρχές κ αιτία είναι ο Θεός κ η ύλη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.18: Ο Θεός όπως κ η ψυχή είναι ασώματος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.19: Η αρετή αρκεί για να πετύχουμε την ευδαιμονία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.20: Οι θεοί επιβλέπουν τα ανθρώπινα. Υπάρχουν επίσης κ τα δαιμόνια.
Ρήση Υπ.Αρίθ.21: Ωραίο είναι το αξιέπαινο, το λογικό, το χρήσιμο, το πρέπον κ το αρμόζον.
Ρήση Υπ.Αρίθ.22: Η δικαιοσύνη είναι θεϊκός νόμος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.23: Η δικαιοσύνη, η φρόνηση, η ανδρεία κ η σύνεση βρίσκονται στην ψυχή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.24: Η ομορφιά, η καλή φυσική κατάσταση, η υγεία κ η δύναμη βρίσκονται στο σώμα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.25: Αυτοί που επιστρέφουν ότι δανείστηκαν κ ότι τους εμπιστεύτηκαν, φέρονται δίκαια πρός τους ανθρώπους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.26: Αυτοί που φροντίζουν τους τάφους είναι δίκαιοι προς αυτούς που έχουν φύγει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.27: Αυτοί που φροντίζουν τα ιερά είναι ευσεβείς προς τους θεούς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.28: Οι νόμοι είναι γραπτοί κ άγραφοι.
Ρήση Υπ.Αρίθ.29: Η ομορφιά είναι αισθητική, πρακτική κ ωφέλιμη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.30: Η ψυχή διαιρείται σε τρία μέρη: Λογιστικό, θυμικό, επιθυμητικό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.31: Η φρόνηση είναι η αιτία των σωστών πράξεων.
Ρήση Υπ.Αρίθ.32: Η δικαιοσύνη είναι η αιτία του να είμαστε δίκαιοι στις συναστρόφες κ στις συναλαγές μας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.33: Απο την ανδρεία ξεκινά το να μή διστάζουμε να αντιμετωπίσουμε κινδύνους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.34: Η σωφροσύνη βοηθά να χαλιναγωγούμε τις επιθυμίες μας, να μη γινόμαστε δούλοι καμιάς ηδονής κ να ζούμε με κοσμιότητα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.35: Σύμφωνα με τη φύση είναι κάτοχος εξουσίας το αρσενικό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.36: Η εξουσία ασκείται κατα το νόμο, κατα τη φύση, κατα το έθιμο, κατα την καταγωγή κ κατα τη βία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.37: Αυτά που πρέπει να ειπωθούν, πρέπει να συμφέρουν κ τον ομιλητή κ τον ακροατή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.38: Η ευεργεσία γίνεται με χρήματα, με σωματική βοήθει, με γνώσεις κ με λόγια.
Ρήση Υπ.Αρίθ.39: Η δύναμη βρίσκεται στη διάνοια, στο σώμα, στα χρήματα, στις πράξεις κ στα παθήματα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.40: Η ευδαιμονία συνίσταται στην ορθή κρίση, την ευαισθησία κ την υγεία του σώματος, την επιτυχία, την καλή φήμη, κ την οικονομική άνεση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.41: Απο τις συμβουλές άλλες συνάγωνται απο το παρελθόν, άλλες απο το παρόν κ άλλες απο το μέλλον.
Ρήση Υπ.Αρίθ.42: Υπάρχουν τρία είδη ανθρωπίνων χαρακτήρων: Ο φιλόσοφος, ο φιλόδοξος, κ ο φιλοχρήματος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.43: Η ατιμωρησία κάνει τον κακό ακόμη χειρότερο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.44: Κακό είναι κάθε τι που φέρνει φθορά κ αφανισμό, κ καλό κάθε τι που σώζει κ ωφελεί.
Ρήση Υπ.Αρίθ.45: Η ψυχή είναι αθάνατη κ ικανή να υποφέρει όλα τα κακά κ όλα τα καλά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.46: Ανάμνηση είναι η μάθηση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.47: Η ψυχή έχει μέσα της κρυφό θησαυρό. Καλά οδηγημένη ανακαλύπτει τους θησαυρούς της.
Ρήση Υπ.Αρίθ.48: Η αρετή είναι ευδοξία που έρχεται απο το θεό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.49: Η ψυχή είναι αθάνατη κ τα ξέρει όλα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.50: Η αρετή είναι θείο δώρο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.51: Η ομορφιά είναι φυσικό προτέρημα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.52: Η μουσική κ η γυμναστική είναι δώρα του θεού προς τον άνθρωπο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.53: Οι γυναίκες στους σοφούς πρέπει να είναι κοινές κ ο καθένας να έχει σχέσεις με οποιαδήποτε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.54: Το σπέρμα εκκρίνεται απο τον εγκέφαλο κ τον νωτιαίο μυελό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.55: Η αρχή της φιλοσοφίας είναι το θαυμάζειν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.56: Η φιλοσοφία είναι το ανώτερο είδος μουσικής.
Ρήση Υπ.Αρίθ.57: Δεν είναι επιτρεπτό να βιαιοπραγεί κάποιος εναντίον του εαυτού του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.58: Οι θεοί είναι εκείνοι που φροντίζουν κ οτι εμείς οι άνθρωποι είμαστε ένα απο τα κτήματα τους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.59: Στους φίλους όλα είναι κοινά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.60: Τρομερό δόλωμα η ηδονή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.61: Σε ποιόν θα μπορούσε να αρέσει μιά πόλη δίχως νόμους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.62: Η χειρότερη μορφή της αδικίας είναι να χαρακτηρίζεται δίκαιο το άδικο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.63: Η, δεν πρέπει να κανεις παιδιά, ή πρέπει να ταλαιπωρείται μαζί με αυτά προσπαθώντας να τα διαθρέψει κ να τα μορφώσει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.64: Μην καταδικάσεις κανέναν αν πρώτα δεν ακούσεις κ τα δύο μέρη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.65: Πολύ μεγαλύτερο καλό θα κάνεις αν σταματήσεις την αμορφωσιά της ψυχής, παρά την αρρώστια του σώματος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.66: Απο όλες τις ηδονές ο έπαινος είναι ο ποιό γλυκός.
Ρήση Υπ.Αρίθ.67: Είναι δίκαιο να υποχωρείς μπροστά σε εκείνον που μιλάει ορθά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.68: Ο πλούτος υπάρχει για να εξυπηρετεί το σώμα κ το σώμα για να υπηρετεί την ψυχή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.69: Ο δειλός έχει απαλλαγεί απο την ντροπή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.70: Ακολασία είναι το να κυβερνάται κάποιος απο τις ηδονές.
Ρήση Υπ.Αρίθ.71: Όλα τα κακά σε όλους τους ανθρώπους έχουν τη ρίζα τους στην αμάθεια.
Ρήση Υπ.Αρίθ.72: Η ψυχή απελευθερώνεται απο το σώμα σαν να ελευθερώνεται απο δεσμά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.73: Δεν είναι σύμφωνο με το θείο νόμο να κακομεταχειρίζεσαι τη μητέρα σου, ή τον πατέρα σου.
Ρήση Υπ.Αρίθ.74: Κανένας αγεωμέτρητος να μην εισέλθει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.75: Και στον πόλεμο κ στο δικαστήριο κ οπουδήποτε πρέπει να πράτουμε, αυτά που διατάσει η πολιτεία κ η πατρίδα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.76: Για την απόκτηση κτημάτων γίνονται όλοι οι πολέμοι μεταξύ μας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.77: Κάθε γνώση που χωρίζεται απο την αρετή ομοιάζει με απάτη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.78: Όλοι οι έρωτες δεν είναι ωραίοι, ούτε άξιοι να εγκωμιάζονται, εκτός απο εκείνον που προτρέπει στο καλό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.79: Αυτός που δεν αδικεί δεν έχει ανάγκη απο κανένα νόμο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.80: Ο άνθρωπος, αν μεν διαπαιδαγωγηθεί ορθώς, γίνεται το ποιό ευγενικό κ ήμερο πλάσμα, αν όμως δε λάβει αρκετή κ κατάληλη μόρφωση, γίνεται το ποιό άγριο ζώο της φύσης.
Ρήση Υπ.Αρίθ.81: Η μόρφωση όλους τους εξημερώνει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.82: Ένας άνθρωπος με σωστή κρίση είναι καλύτερος απο χίλιους ασκεφτους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.83: Το να νικά κανείς τον εαυτό του, δηλαδή να κυριαρχεί πάνω στις αδυναμίες του, είναι η πρώτη κ η ποιό καλή απο όλες τις νίκες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.84: Εκείνο μονάχα πρέπει να εξετάζει κανένας, ποιό δηλαδή απο τα δύο δίκαια, η άδικα έργα κάνει κ έργα καλού ανθρώπου, η κακού.
Ρήση Υπ.Αρίθ.85: Δεν είναι δίκαιο να μην υποχωρείς μπροστά σε εκείνον που μιλάει ορθά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.86: Η παιδεία για τους θνητούς είναι πάρα πολύ καλό απόκτημα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.87: Αν ήταν ανάγκη να αδικώ, η να αδικούμαι, θα προτιμούσα να αδικούμαι παρά να αδικώ.
Ρήση Υπ.Αρίθ.88: Δεν πρέπει να ανταποδίδουμε την αδικία, ούτε να κάνουμε κακό, οποιοσδήποτε κ αν είναι το κακό που μας έκαναν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.89: Δεν πρέπει να αποκτήσεις μόνο τα αγαθά, αλλά κ να τα χρησιμοποιείς, γιατί καμιά ωφέλεια δεν προκύπτει μόνο απο την απόκτηση.
Ρήση Υπ.Αρίθ.90: Αν αλάξουν οι ιδέες των ανθρώπων για τους θεούς, πρέπει να αλάξουν οι άνθρωποι κ τους νόμους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.91: Η δικαιοσύνη απο τη φύση της ωφελεί εκείνον, που την έχει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.92: Είναι αδύνατον να γίνουν φίλοι όσοι αδικούν με εκείνους που δεν αδικούν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.93: Αν οι βασιλείς δεν φιλοσοφήσουν, δεν μπορούμε να απαλαγούμε απο τα κακά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.94: Καθένας απο εμάς ας εκδηλώνει το σεβασμό του πρός το μεγαλύτερο ου με έργα κ λόγια.
Ρήση Υπ.Αρίθ.95: Κάθε άδικος δεν είναι άδικος γιατί το θέλει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.96: Για την πολιτεία δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο απο τους ψηφοσμένους νόμους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.97: Οι νόμοι είναι η ψυχή της πολιτείας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.98: Η σοφία είναι το καλύτερο απο όλα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.99: Η υπερβολική ελευθερία μετατρέπεται σε υπερβολική δουλεία κ για το άτομο κ για την πολιτεία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.100: Πρέπει να φροντίζουμε για την αλήθεια.
Ρήση Υπ.Αρίθ.101: Ντροπή είναι να μην παραδέχεται κανείς, οτι η σοφία κ η επιστήμη είναι το ποιό ωραίο απο τα ανθρώπινα πράγματα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.102: Όλα τα σπουδαία του κόσμου δεν είναι σταθερά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.103: Κανένας δεν πρέπει να κατηγορεί τον άλλον.
Ρήση Υπ.Αρίθ.104: Ευκολότερο είναι να κάνουν οι άνθρωποι το κακό πα΄ρα το καλό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.105: Αν είμαστε δίκαιοι δε θα τιμωρηθούμε απο τους θεούς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.106: Όταν εμείς πεθάνουμε, τα λόγια τα σχετικά με μας δεν θα σιγάσουν.
Ρήση Υπ.Αρίθ.107: Όλο το χρυσάφι που βρίσκεται κάτω απο τη γή κ επάνω σε αυτή δεν αξίζει όσο η αρετή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.108: Δεν θα ξεχάσω ποτέ οτι έχω προστάτη μου το θεό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.109: Οι άρχοντες όταν νομοθετούν, άλλοτε μεν ορθώς νομοθετούν, άλλοτε δε όχι.
Ρήση Υπ.Αρίθ.110: Παραδέχονται όλοι, οτι η σωφροσύνη είναι να είναι κανείς κύριος των ηδονών κ των επιθυμιών του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.111: Πολύ ευχάριστο είναι στη ζωή να ασχολείται καθένας με τις υποθέσεις του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.112: Δεν είναι φυσικό πράγμα να συχνάζουν οι σοφοί στα σπίτια των πλουσίων.
Ρήση Υπ.Αρίθ.113: Δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει, τι θα πούν οι πολλοί για μάς, αλλά τι θα πεί εκείνος που ξέρει καλά τι είναι δίκαιο κ τι άδικο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.114: Ο φθόνος δεν έχει καμία σχέση με τους θεούς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.115: Η γεωργία παρέχει στην πολιτεία τους ποιό γενναίους κ σώφρονες πολίτες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.116: Κατ'ουδενά τρόπο δεν πρέπει να αδικούμε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.117: Η γνώση που αποκτάται με καταναγκασμό δε συγκρατήται απο τη μνήμη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.118: Όχι μονάχα ο γέρος μπορεί να γίνει δυό φορές παιδί, αλλά κ ο μεθυσμένος.
Ρήση Υπ.Αρίθ.119: Καμία δίκη δε γίνεται με κακό σκοπό, αν γίνεται σύμφωνα με το νόμο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.120: Πολλά κράτη κάποτε κ σαν πλοία που βυθίζονται καταστρέφονται κ χάνονται κ θα εξακολουθήσουν να καταστρέφονται εξ αιτίας της φαυλότητας των κυβερνητών κ των ναυτών.
Ρήση Υπ.Αρίθ.121: Φόβο προκαλούν όχι όσα έγιναν, ούτε τα παρόντα κακά, αλλά όσα περιμένουμε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.122: Αν είμαστε πρόθυμοι να θυσιαστούμε για το δίκαιο, θα προκόψουμε.
Ρήση Υπ.Αρίθ.123: Η επιστήμη είναι δημιουργός ευδαιμονίας.
Ρήση Υπ.Αρίθ.124: Για έναν άνδρα που καμώνεται πως είναι κάτι, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ντροπή, απ' το να δέχεται να τιμάται ο εαυτός του, όχι για τα δικά του επιτευγματά, αλλά για τη δόξα των προγόνων του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.125: Τα καλά, καλό είναι να λέγεις κ δύο κ τρείς φορές.
Ρήση Υπ.Αρίθ.126: Όποιος θέλει να είναι πραγματικά πλούσιος, ας μην κάνει την περιουσία του μεγαλύτερη, αλλά την πλεονεξία του μικρότερη.
Ρήση Υπ.Αρίθ.127: Δεν είναι δυνατόν δυό κακοί να γίνουν ποτέ φίλοι, ούτε ένας καλός να μην έχει φίλο καλό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.128: Όπως οι λύκοι αγαπούν τα αρνάκια, έτσι κ οι εραστές αγαπούν τις ερωμένες τους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.129: Κάθε άνθρωπος, όταν έρθει σε επαφή με τον έρωτα, γίνεται ποιητής.
Ρήση Υπ.Αρίθ.130: Οι άνθρωποι ονόμασαν τον έρωτα φτερωτό, γιατί έχει φτερά. Οι θεοί όμως τον ονόμασαν έτσι, επειδή έχει τη δύναμη να δίνει φτερά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.131: Ο έρωτας είναι μίγμα απο μέλι κ χολή. Πότε είναι γλυκός, πότε φαρμάκι.
Ρήση Υπ.Αρίθ.132: Προορισμός της ζωής δεν είναι η μεγάλη της διάρκεια, αλλά να ζούμε καλά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.133: Το πρώτο απο όλα τα καλά είναι η υγεία, το δεύτερο το ψυχικό κάλος κ το τρίτο να πλουτίζεις δίχως δόλο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.134: Ο θεός φροντίζει για μάς, γιατί κ εμείς οι άνθρωποι είμαστε πλάσματα του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.135: Ας μην οργιζόμαστε κ ας έχουμε υπ' όψη μας πώς παντού μας βλέπει ο θεός.
Ρήση Υπ.Αρίθ.136: Οι άνθρωποι απο κάθε κοινωνική τάξη, είτε είναι δόκιμοι, είτε όχι, είτε θριαμβεύουν, είτε όχι, ας εκπληρώσουν το καθήκον τους κ ας αρκούνται σε αυτό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.137: Οι πολύ καλοί κ οι πολύ κακοί είναι λίγοι. Πολυάριθμοι είναι οι μέσοι, εκείνοι, δηλαδή, που είναι λίγο κακοί κ λίγο καλοί.
Ρήση Υπ.Αρίθ.138: Η πολιτεία είναι τροφή των ανθρώπων, καλή για τους καλούς, κακή για τους κακούς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.139: Ποιά γνώμη θα μπορούσε να είναι ποιό προσβλητική απο το να θεωρείται κανείς οτι προτιμά τα χρήματα απο τους φίλους;
Ρήση Υπ.Αρίθ.140: Η καλοσύνη έχει μεγαλύτερη έκταση απο τη δικαιοσύνη, ωστόσο είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε τις προσταγές του νόμου κ τους κανόνες της δικαιοσύνης στις συναλαγές μας με τους ανθρώπους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.141: Τα αισθήματα της καλοσύνης κ της αγαθοεργίας πηγάζουν απο τα στήθη των καλών, όπως απο πλούσια πηγή.
Ρήση Υπ.Αρίθ.142: Ολιγαρχία: Μια μορφή διακυβερνήσεως, που στηρίζεται στην αξία της ιδιοκτησίας, κ στην οποία ο πλούσιος έχει κάθε δύναμη κ ο φτωχός δεν έχει καμμία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.143: Κυβερνήτης, η άρχων που μεθάει, ανατρέπει τα πάντα, είτε πλοία, είτε άρμα, είτε στρατόπεδο, είτε οτιδήποτε κ αν κυβερνάει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.144: Το παιδί είναι το ποιό δυσκολομεταχείριστο απο όλα τα θηρία, γιατί, όσο οι πνευματικές του δυνάμεις δεν έχουν αρκετά αναπτυχθεί, γίνεται ποιό άγριο, ποιό επιθετικό κ ποιό επικίνδυνο απο τα θηρία. Γι' αυτό πρέπει να χαλιναγωγείται.
Ρήση Υπ.Αρίθ.145: Συνήθως ο χαρακτήρας του καθενός διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιθυμίες του κ με τις ψυχικές του διαθέσεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.146: Όποιος γνωρίζει το σώμα του, γνωρίζει εκείνα που του ανήκουν, όχι όμως κ τον ίδιο τον εαυτό του.
Ρήση Υπ.Αρίθ.147: Δεν πρέπει να εξετάζουμε το ποιός είπε κάτι, αλλά όσα λέγονται είναι αληθινά η ψεύτικα.
Ρήση Υπ.Αρίθ.148: Σωφροσύνη λ αυτογνωσία είναι να γνωρίζει κανείς τι ξέρει κ τι δέν ξέρει.
Ρήση Υπ.Αρίθ.149: Είναι δύσκολο κ πολύ αξιέπαινο να ζεί κανείς δίκαια, όταν μάλιστα έχει τη δύναμη να αδικεί τους άλλους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.150: Τον ποιητή κ πατέρα του σύμπαντος είναι δύσκολο κανείς να τον ανακαλύψει, κ αν τον ανακαλύψει, είναι αδύνατο να τον αποκαλύψει σε άλλους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.151: Παρά πολύ πρέπει να προσέχεις, όταν πρόκειται να κατηγορήσειςμ η να επαινέσεις έναν άνθρωπο, μήπως τυχόν σφάλεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.152: Πρέπει κ τα κορίτσια να γυμνάζονται σε όλα όπως κ τα αγόρια. Και δεν έχω κανένα δισταγμό ούτε για την Ιππευτική, ούτε για τη γυμναστική, επειδή τάχα αυτά αρμόζουν στους άνδρες κ όχι στις γυναίκες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.153: Η πολιτκή που είναι αληθινή τέχνη, δεν πρέπει να σκέπτεται το ατομικό συμφέρον, αλλά το κοινό, επειδή το ατομικό διασπά τις πόλεις.
Ρήση Υπ.Αρίθ.154: Και στην πόλη κ στο άτομο συμφέρει περισσότερο να θεσπισθεί το κοινό συμφέρον κ όχι το ατομικό.
Ρήση Υπ.Αρίθ.155: Το ψέμα μισείται απο θεούς κ ανθρώπους.
Ρήση Υπ.Αρίθ.156: Η μουσική είναι ηθικός νόμος, δίνει ψυχή στο σύμπαν, εξυψώνει τη φαντασία, κατατροπώνει την κακή διάθεση, δίνει στη ζωή χαρά. Είναι η ουσία της τάξεως κ οδηγεί σε ότι είναι καλό, δίκαιο κ ωραίο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.157: Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο απο τους καλούς νόμους της πολιτείας, γιατί τότε κ ο φτωχός κ ο πλούσιος είναι ίσοι απέναντι στους νόμους, κ στην περίπτωση που ο φτωχός έχει δίκιο, νικάει τον πλούσιο.
Ρήση Υπ.Αρίθ.158: Είναι ανάγκη να θέτουν νόμους οι ανθρώποι κ να ζούν σύμφωνα με αυτούς. Αλλοιώτικα οι ανθρώποι δε διαφέρουν απο τα άγρια θηρία.
Ρήση Υπ.Αρίθ.159: Ο νόμος έχει σαν αποστολή του να οδηγεί τον κόσμο στο σωστό δρόμο, όπως οδηγούν στη γραφή οι γραμμές τα μικρά παιδιά.
Ρήση Υπ.Αρίθ.160: Στον καυγά κ στο κρασί αποκαλύπτεται ο πραγματικός χαρακτήρας τον φίλων.
Ρήση Υπ.Αρίθ.161: Δεν είναι παράξενο καλά παιδιά να βγαίνουν απο κακούς γονείς, κ κακά παιδιά απο καλούς γονείς.
Ρήση Υπ.Αρίθ.162: Εκεί που οι γέροντες είναι αναισχυντοι, κ οι νέοι είναι περισσότερο αναίσχυντοι.
Ρήση Υπ.Αρίθ.163: Ο φθονερός διαβάλει τους άλλους κ δηλητηριάζει τους ανταγωνιζόμενους με άδικες κατηγορίες.
Ρήση Υπ.Αρίθ.164: Η αγάπη του χρήματος οδηγεί τον άνθρωπο στο να μη διαθέτει χρόνο για τίποτε άλλο εκτός απο τη συσσώρευση περιουσίας, στην οποία αφοσιώνεται εξ ολοκλήρου η ψυχή του, καμία άλλη σκέψη δεν τον απασχολεί.
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: Πλάτων 345 - 429 Π.Χ.

Δημοσίευση από alkinoos » Κυρ 14 Φεβ 2016, 15:03

"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ελληνική Φιλοσοφία”