ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Διατροφή, βοτανολογία και ο,τιδήποτε άλλο
σχετικό με την υγεία μας
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Δημοσίευση από alkinoos » Τρί 26 Μάιος 2015, 17:24

Αλέξανδρος Ι. Νομικός
Ιατρός-Παθολογοανατόμος
Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Επιμελητής Β’ Γ.Ν.Α Ασκληπιείο Βούλας

Η Ιατρική είναι η επιστήμη που ασχολείται με την έρευνα και την εφαρμογή μεθόδων και τεχνικών για την πρόληψη, τη διάγνωση και τη θεραπεία των ασθενειών του ανθρώπου. Στις πρωτόγονες κοινωνίες όπου οι σημαντικότερες ασθένειες αποδίδονταν σε δαιμονικές δυνάμεις ο ιατρός κατείχε παράλληλα και το ρόλο του Μάγου. Παράλληλα με την πολιτισμική εξέλιξη η Ιατρική συστηματοποιείται και αν και παραμένει ακόμη άμεσα συνδεδεμένη με τα θρησκευτικά δόγματα της εποχής εξελίσσεται (P.Prioreschi, A History of Medicine, Primitive and ancient medicine, Edwin Mellen Press, 1991). Σε ότι αφορά την Αιγυπτιακή Ιατρική, για παράδειγμα, πολλές ασθένειες περιγράφονται με απόλυτα συστηματοποιημένο και επιστημονικό τρόπο, εν τούτοις όμως η σχέση Ιατρικής-Θρησκείας παραμένει στενή και διάφορες θεότητες αναγορεύονται σε προστάτες διαφόρων νοσημάτων και ιατρικών ειδικοτήτων (D. Cambell, Arabian Medicine and its influence on the Middle Age, Kegan Paul ,Trench, Truber and co, 1926).
Στην αρχαία Ελλάδα οι άνθρωποι απευθύνονταν στους Θεούς για την αντιμετώπιση των ασθενειών και Θεός της Υγείας ήταν ο Ασκληπιός. Η Ιατρική ως επιστήμη ξεκινά με τον Ιπποκράτη ο οποίος αποκαλείται και πατέρας της Ιατρικής (E.D Phillips, Aspects of Greek Medicine, The Charles Press Publishers, 1987). Η Ρωμαϊκή Ιατρική δεν παρουσιάζει τεράστιες διαφορές στην πρακτική της σε σχέση με την Ελληνική Ιατρική (R.Jackson, Doctors and Diseases in the Roman Empire, University of Oclahoma Press 1988). Πολύ αργότερα στα Μεσαιωνικά χρόνια, στη Δύση, οι θεραπευτικές πρακτικές ενίοτε περιλάμβαναν και καταφυγή σε αποκρυφιστικές μεθόδους.
Σε ότι αφορά την Ορθοδοξία, σημαντικότατη είναι η προσέγγιση του π. Γεωργίου Μεταλληνού (βλ. κεφάλαιο 8ο Πίστη και Επιστήμη στην Ορθόδοξη Γνωσιολογία και Μεθοδολογία, στο σύγγραμμα αυτού Σχέσεις και αντιθέσεις), που αφορά στην γενικότερη σχέση Επιστήμης και Πίστης, όπου τονίζεται πως η αντίθεση και κατά συνέπεια η σύγκρουση πίστης και επιστήμης συνιστά πρόβλημα για την δυτική σκέψη και ψευδοπρόβλημα για την ορθόδοξη πατερική παράδοση. Κατά δε τον καθηγητή Κ. Σκουτέρη (βλ. Κ. Σκουτέρη: Βιοηθική και το ήθος της Ορθοδοξίας) η Εκκλησία καταφάσκει στο έργο της Ιατρικής, το οποίο θεωρεί ιερή υπόθεση, αναγνωρίζοντας την ιερότητα του ανθρωπίνου σώματος, το οποίο είναι ο ναός της ψυχής του ανθρώπου. Έτσι η Ιατρική και η Βιολογία, θεωρούνται πως επιτελούν Θείο έργο. Στην παράδοση εξάλλου της Ορθόδοξης Εκκλησίας υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός αγίων Ιατρών, όπως οι Άγιοι Ανάργυροι και ο Άγιος Παντελεήμονας, ενώ γνωστός σήμερα ανά τον κόσμο είναι ο Άγιος Λουκάς, επίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας (της Ρωσίας), που ήταν άριστος και διάσημος χειρουργός, καθηγητής Ιατρικής Πανεπιστημίου (20ος αι.). Τέλος, η Αγία Γραφή μας συμβουλεύει: «Να αποδίδεις στο γιατρό τις τιμές που του ανήκουν, γιατί αυτόν ο Κύριος τον έχει ορίσει στο λειτούργημά του. Ο Ύψιστος δίνει στο γιατρό τη γνώση να γιατρεύει… Το γιατρό η ικανότητά του τον αναδεικνύει…» (Σοφία Σειράχ 38,1-3).
Συμπερασματικά, η Ιατρική και η Εκκλησία, όχι μόνο δεν αποτελούν ασύμβατες οντότητες, αλλά συμπορεύονται και συγκλίνουν, στο σημείο της αρωγής στον πάσχοντα άνθρωπο.

http://olympia.gr/2015/05/25/%CE%B9%CE% ... %B9%CE%B1/
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
alkinoos
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 6717
Εγγραφή: Παρ 08 Απρ 2011, 23:21
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 79 φορές
Έλαβε Likes: 92 φορές

Re: ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Δημοσίευση από alkinoos » Τρί 26 Μάιος 2015, 17:54

Στις πρωτόγονες κοινωνίες όπου οι σημαντικότερες ασθένειες αποδίδονταν σε δαιμονικές δυνάμεις ο ιατρός κατείχε παράλληλα και το ρόλο του Μάγου.
Λάθος ! Στις πρωτόγονες κοινωνίες οι Μάγοι/Σαμάνοι έκαναν και χρέη ιατρού μιας και δεν είχαν εξειδικευμένη γνώση.
Στην αρχαία Ελλάδα οι άνθρωποι απευθύνονταν στους Θεούς για την αντιμετώπιση των ασθενειών και Θεός της Υγείας ήταν ο Ασκληπιός. Η Ιατρική ως επιστήμη ξεκινά με τον Ιπποκράτη ο οποίος αποκαλείται και πατέρας της Ιατρικής (E.D Phillips, Aspects of Greek Medicine, The Charles Press Publishers, 1987).
Ο Ασκληπιός ήταν άνθρωπος που θεοποιήθηκε.Δεν γνωρίζω κανέναν Έλληνα ιατρό της τότε εποχής να λέει ,μέχρι εδώ,τώρα είσαι στα χέρια του θεού να κάνει το θαύμα του.Όπως συμβαίνει σήμερα στα νοσοκομεία όπου υπάρχουν τα εκκλησάκια με κεριά και λιβάνια και <αγίους>.
Πολύ αργότερα στα Μεσαιωνικά χρόνια, στη Δύση, οι θεραπευτικές πρακτικές ενίοτε περιλάμβαναν και καταφυγή σε αποκρυφιστικές μεθόδους.
Στην εποχή αυτή καλύτερα να πέθαινες παρά να πέσεις σε χέρια <γιατρού>..χασάπηδες ήταν :loco: Εκτός κι'αν έχει κατά νου τον Τζορντάνο Μπρούνο όπου άλλαξε τα πάντα στην τότε Ιατρική...που μόνο ιατρική δεν ήταν.
Σε ότι αφορά την Ορθοδοξία, σημαντικότατη είναι η προσέγγιση του π. Γεωργίου Μεταλληνού (βλ. κεφάλαιο 8ο Πίστη και Επιστήμη στην Ορθόδοξη Γνωσιολογία και Μεθοδολογία, στο σύγγραμμα αυτού Σχέσεις και αντιθέσεις), που αφορά στην γενικότερη σχέση Επιστήμης και Πίστης, όπου τονίζεται πως η αντίθεση και κατά συνέπεια η σύγκρουση πίστης και επιστήμης συνιστά πρόβλημα για την δυτική σκέψη και ψευδοπρόβλημα για την ορθόδοξη πατερική παράδοση. Κατά δε τον καθηγητή Κ. Σκουτέρη (βλ. Κ. Σκουτέρη: Βιοηθική και το ήθος της Ορθοδοξίας) η Εκκλησία καταφάσκει στο έργο της Ιατρικής, το οποίο θεωρεί ιερή υπόθεση, αναγνωρίζοντας την ιερότητα του ανθρωπίνου σώματος, το οποίο είναι ο ναός της ψυχής του ανθρώπου. Έτσι η Ιατρική και η Βιολογία, θεωρούνται πως επιτελούν Θείο έργο. Στην παράδοση εξάλλου της Ορθόδοξης Εκκλησίας υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός αγίων Ιατρών, όπως οι Άγιοι Ανάργυροι και ο Άγιος Παντελεήμονας, ενώ γνωστός σήμερα ανά τον κόσμο είναι ο Άγιος Λουκάς, επίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας (της Ρωσίας), που ήταν άριστος και διάσημος χειρουργός, καθηγητής Ιατρικής Πανεπιστημίου (20ος αι.). Τέλος, η Αγία Γραφή μας συμβουλεύει: «Να αποδίδεις στο γιατρό τις τιμές που του ανήκουν, γιατί αυτόν ο Κύριος τον έχει ορίσει στο λειτούργημά του. Ο Ύψιστος δίνει στο γιατρό τη γνώση να γιατρεύει… Το γιατρό η ικανότητά του τον αναδεικνύει…» (Σοφία Σειράχ 38,1-3).
Συμπερασματικά, η Ιατρική και η Εκκλησία, όχι μόνο δεν αποτελούν ασύμβατες οντότητες, αλλά συμπορεύονται και συγκλίνουν, στο σημείο της αρωγής στον πάσχοντα άνθρωπο.

Τα κοράκια περιμένουν να πεθάνει ζώο για να τραφούν.Τα άλλα <κοράκια> περιμένουν να πεθάνει κάποιος για να τραφούν και αυτά.Γιατί φοράνε μαύρα νομίζετε ?!!!! :lol: :lol: Διότι εκμεταλλεύονται κάτι το φυσιολογικό....τον θάνατο και την ιδέα του θανάτου.Η επιστήμης της Ιατρικής είναι εξειδικευμένη Γνώση.Τι σχέση έχει η κάθε θρησκεία ? Έχει καμιά εξειδίκευση ? ΌΧΙ.....έχει όμως συμφέρον όπως είπα.Στη μετά θάνατο...

Υ.γ Για να επανέλθω στους Έλληνες Ιατρούς(και της ψυχής), στον Ασκληπιό ,στον Ιπποκράτη και όλους τους Έλληνες που ασχολήθηκαν με τη βοτανολογία και όπου καμία,μα καμία σχέση έχουν με τη σημερινή Ιατρική και τους <αγίους>(βλέπε εγκοίμηση,λουτρά,θέατρα,κάλιο προλαμβάνειν παρά θεραπεύειν ,το φάρμακο σου η τροφή σου,η τροφή σου το φάρμακο σου κ.α)
"Ο ύπνος του σώματος έγινε ξύπνημα της ψυχής και το κλείσιμο των ματιών αληθινή όραση, και η σιωπή μου εγκυμονούσε το καλό, και η διατύπωση του λόγου μου έγινε δημιούργημα αγαθό" Ερμής Τρισμέγιστος

Δεν στηνω καινούργια είδωλα εγώ, τα παλιά ας μάθουν τι τους στοιχίζει το να έχουν ξύλινα πόδια - Νιτσε @ Ιδε ο άνθρωπος

Ήρθαν ντυμένοι φίλοι αμέτρητες φορές οι εχθροί μου το παμπάλαιο χώμα πατώντας και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους - Ελυτης
Άβαταρ μέλους
AnonymosEreynhths
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 5846
Εγγραφή: Τετ 05 Αύγ 2009, 10:22
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 122 φορές
Έλαβε Likes: 196 φορές

Re: ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Δημοσίευση από AnonymosEreynhths » Τρί 26 Μάιος 2015, 19:12

Σχέση δεν θα έπρεπε να έχει καμία θρησκεία με την επιστήμη της ιατρικής αλλά πολλές είναι αυτές (μαζί με τις παραθρησκείες) που έχουν μπλέξει θρησκευτικές πρακτικές πολλές φορές παρουσιάζοντας και επιστημονικές μελέτες για να αποδείξουν τα λεγόμενα τους. Τρελός προσηλυτισμός και προπαγάνδα και όλα αυτά για το χρήμα.

Η αντιμετώπιση της ιατρικής από την Ορθοδοξία είναι ορθή (και λογική):
Τέλος, η Αγία Γραφή μας συμβουλεύει: «Να αποδίδεις στο γιατρό τις τιμές που του ανήκουν, γιατί αυτόν ο Κύριος τον έχει ορίσει στο λειτούργημά του. Ο Ύψιστος δίνει στο γιατρό τη γνώση να γιατρεύει… Το γιατρό η ικανότητά του τον αναδεικνύει…» (Σοφία Σειράχ 38,1-3).
Τώρα το αν φοράνε μαύρα ή φοράνε φερετζέδες ή κολάν για γιόγκα το ίδιο είναι. Ο καθένας ότι σανό προτιμά τρώει με μεγάλη ευχαρίστηση. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό. Δεν γίνεται το ίδιο φαγητό να αρέσει σε όλους το ίδιο. Το πρόβλημα ξεκινά από τους μπουκωμένους/φανατισμένους/κουτοπόνηρους της κάθε κατηγορίας. Άλλος λέει: ο Θεός θα με σώσει δεν πάω στο γιατρό. Εντάξει κάτσε να πεθάνεις. Άλλος για να ξεχάσει τα ψυχολογικά του θα σταυρώσει τα πόδια του για καμιά ώρα να σκέφτεται ωραία πράγματα και καταστάσεις μπας και ξεχάσει πόσο κακό έκανε την ημέρα που πέρασε.

Η πλακά ξεκινά όταν ο ένας μπαίνει στα χωράφια του άλλου και ταλιμπανίζει γιατί το δικό του σανό είναι νοστιμότερο! :D
Απάντηση

Επιστροφή στο “Υγεία-Διατροφή”