«Εξετάζοντας το matrix»

Του κόσμου τα παράξενα, μελέτες, εξερευνήσεις...
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Πέμ 07 Ιαν 2016, 13:51

Πέρα από τις αισθήσεις το είναι αυτό που ονομάζουμε μνήμη?
Η μνήμη πάντα έχει σημείο αναφοράς γεγονότα του παρελθόντος.
Είναι γεγονότα που διαδραματίστηκαν στα πλαίσια μιας εικονικής πραγματικότητας,
δηλαδή ενός εικονικού χώρου και ενός εικονικού χρόνου.
Οι μύστες λένε να ζεις στο παρόν και να ζεις τη στιγμή.
Άλλοι μύστες μιλάνε για μνήμη και έλεγχο μνήμης.
Το να ζεις την στιγμή, δηλαδή το συνειδητό βίωμα του Τώρα
είναι η κατάσταση που πλησιάζει να μοιάσει την αίσθηση που θα είχαμε στο άχρονο
δηλαδή μιας λίγο αυθεντικότερης αίσθησης έξω από την ψευδαίσθηση του χρόνου.
Είναι δυνατόν να αλλάξει αυτό που λέμε "παρελθόν"?
Αν αλλάξει η προσοχή και η μνήμη από συγκεκριμένα σε γεγονότα σε άλλα?
Ποιο παρελθόν θέλεις να αλλάξεις από τα πολλά που συνυπάρχουν
μέσα στην εικονική πραγματικότητα και γιατί;
Αν εσύ ωστόσο θέλεις να μετατοπίσεις τα όρια του αντιληπτικού σου φάσματος
ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση σε διαφορετικές περιοχές
με διαφορετικές δυνατότητες αλληλεπίδρασης στην εικονική πραγματικότητα
θα χρειαστεί να αλλάξεις την ταυτότητα σου.
Είναι δυνατόν να αντληθεί ενέργεια από το παρελθόν?
Τι είναι γι εσένα η ενέργεια σε ένα εικονικό περιβάλλον;
Αν είναι κάτι που σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις κάτι,
αυτή η δυνατότητα σχετίζεται με την ταυτότητα σου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σου.
Τι είναι τα φαντάσματα και τα στοιχειώματα εάν υπάρχουν?
Πως μπορεί να στοιχειώσει το χωροχρόνο μία ύπαρξη μία οντότητα ή ένα γεγονός?
Μέσα στο κείμενο αναφέρομαι στις δυνατότητες συνειδήσεων χωρίς υλικό σώμα.
Υπάρχουν σημεία στο χώρο-χρόνο που οι καμπυλώσεις να είναι διαφορετικές?
Διαφορετικές είναι παντού, αλλά τι ακριβώς εννοείς;
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Έξω από την μήτρα (1/3)

Δημοσίευση από Hlios » Τετ 27 Ιαν 2016, 11:45

Έξω από την μήτρα (1/3)

Έχουμε αναπτύξει φυσική δυο μεγεθών,
με την σχετικότητα του Αϊνστάιν από την μια
και την κβαντομηχανική από την άλλη.
Η πρώτη μελετά τον αισθητό κόσμο σε μεγάλες κλίμακες
ενώ η δεύτερη σε πολύ μικρές κλίμακες μεγεθών.
Αυτές δεν συγκρούονται αλλά συμπληρώνουν η μια την άλλη.
Αν εξετάσουμε σχολαστικά την πρώτη
διαπιστώνουμε πως το αισθητό σύμπαν είναι μια ελαστική,
περίεργων ιδιοτήτων, γεωμετρική καμπυλότητα.
Ο αισθητός κόσμος είναι κόσμος εικόνων.
Εικονικός κόσμος παραμορφωτικών ειδώλων – σκιών
πολλών διαστάσεων, άσχετα που εμείς είμαστε ικανοί
να διακρίνουμε – αλληλεπιδράσουμε μόνο με τις δυο.
Είναι ένας κόσμος σκιών όπου τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του
εξαρτώνται κατά ένα μέρος
από τις ιδιότητες της προσπίπτουσας επιφάνειας που τις φιλοξενεί
και κατά ένα άλλο μέρος από τις ιδιότητες
του πραγματικού πια αντικειμένου στου οποίου ανήκουν αυτές οι σκιές.
Ο αισθητός μας κόσμος είναι μια ψευδαίσθηση.
Ωστόσο δεν είναι ψεύτικη με την έννοια του ανύπαρκτου,
αλλά ψευδής με την έννοια του αλλοιωμένου – παραμορφωμένου.
Οι αισθήσεις μας λαμβάνουν ερεθίσματα για να πλάσουν το αισθητό
από ένα πεδίο διακυμάνσεων καμπυλότητας
ενός συνεχούς του οποίου έχουμε την δυνατότητα να δούμε μόνο δυο
από τις τουλάχιστον τέσσερις διαστάσεις του
(μαθηματικά μοντέλα καταδεικνύουν την ύπαρξη
11, 13 ή και περισσότερων διαστάσεων).

Από την άλλη η κβαντική φυσική
που εξετάζει πολύ μικρές κλίμακες μεγεθών,
ουσιαστικά μελετά την δομή του μέσου
όπου φιλοξενεί επάνω του τις εμφανιζόμενες σκιές.
Τις εικόνες αυτής της εικονικής πραγματικότητας.
Εξετάζει την δομή και τα χαρακτηριστικά
της επιφάνειας στην οποία αποτυπώνονται οι σκιές.
Εξετάζει την οθόνη στην οποία προβάλλονται οι εικόνες.
Ή σωστότερα, τον καθρέφτη στον οποίο εμφανίζονται
οι διάφορες πολυδιάστατες πραγματικότητες.
Ένας καθρέφτης όπου προβάλει στον καθένα
μια εικονική πραγματικότητα
σύμφωνα με τη θέση του παρατηρητή.
Από κάθε διαφορετική οπτική γωνία
παρουσιάζονται διαφορετικές εικονικές πραγματικότητες.

Γενικά τα παραδείγματα όπως και σε αυτή την περίπτωση
το παράδειγμα του καθρέφτη ή της οθόνης ή της θέσης του παρατηρητή
είναι περιγραφές που σκοπό έχουν να βοηθήσουν στην κατανόηση
δύσκολων εννοιών με απλό τρόπο, λειτουργούν ως μια απλούστευση.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι απλουστεύσεις
εμπεριέχουν έναν υποβιβασμό στην ακρίβεια
με την οποία περιγράφουν κάθε φορά το θέμα.
Είναι λάθος να εκλαμβάνουμε τα παραδείγματα ως αντικειμενική περιγραφή
γιατί με αυτόν τον τρόπο δεχόμαστε ως αντικειμενικές
τις συμβάσεις απλούστευσης. Δεχόμαστε και μικρά λάθη
που αργότερα ίσως οδηγήσουν σε αντιφάσεις και αδιέξοδα.
Ας μελετούμε τα παραδείγματα ως βοηθήματα για την κατανόηση
βαθύτερων εννοιών και όχι ως την ακριβή περιγραφή τους.
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Έξω από την μήτρα (2/3)

Δημοσίευση από Hlios » Πέμ 28 Ιαν 2016, 18:21

Έξω από την μήτρα (2/3)

Στο παράδειγμα θέασης τηλεόρασης από απόσταση
όπου δεν είναι ορατά τα pixels διαπιστώνουμε πως
όσο πλησιάζουμε, η εικόνα θολώνει
και χάνει την κρυστάλλινη αληθοφανή δομή της,
ενώ διακρίνουμε σιγά σιγά τα ‘ατάκτως’ τρεμάμενα pixels
όπου συνθέτουν την ψευδή / εικονική πραγματικότητα
στον απομακρυσμένο θεατή.
Είναι pixels που δεν υπακούουν
στους κανόνες της εικόνας (των ορίων) που συνθέτουν.
Δεν υπακούουν στην ψευδαίσθηση του χώρου και του χρόνου.
Η φυσική που εξετάζει τα pixels,
δηλαδή τις μικρές τάξεις μεγέθους είναι η κβαντική φυσική.
Αυτή εξετάζει την δομή και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
των μικροσκοπικών στοιχείων που δεν σχετίζονται σε τίποτα
με την εικονική ψευδαίσθηση που προκαλούν στον θεατή τους.

Οι εικόνες που προκαλούν δεν είναι ίδιες σε όλους τους θεατές.
Δεν είναι τόσο σαν μια οθόνη όπου επάνω της προβάλλονται
μια σειρά συγκεκριμένων εικόνων,
αλλά σωστότερα πρόκειται για καθρέφτη
όπου ο κάθε παρατηρητής βλέπει μονάχα όσα είναι εικόνος να δει
ανάλογα με την απόσταση και την οπτική του γωνία.
Ανάλογα με τις αντιληπτικές του ιδιότητες.
Ανάλογα με τον βαθμό οπτικής ικανότητας ή ανικανότητας.
Ανάλογα με την μυωπία του δηλαδή.
Κάποιος που βλέπει μέσα από ένα καθαρό οπτικό φακό
διακρίνει περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με κάποιον άλλο
που βλέπει μέσα από έναν βρώμικο οπτικό φακό,
του οποίου η βρωμιά του εμποδίζει να δει λεπτομέρειες
και τον αναγκάζει να ζει, να αντιλαμβάνεται και να αλληλεπιδρά
μονάχα με τις πιο παχιές δομές του πολυδιάστατου εικονικού κόσμου μας.
Τον αναγκάζει να διακρίνει μόνο δυο
από τις πολλές διαστάσεις (στην περίπτωση του ανθρώπου).
Τον αναγκάζει να αντιλαμβάνεται και κινείται μόνο
διαμέσου δυο διαστάσεων του πολυδιάστατου συνεχούς
δηλαδή μόνο του χώρου και του χρόνου.
Καμπυλότητες αυτού του συνεχούς
που είναι πάνω ή κάτω από κάποια στενά ‘οπτικά’ όρια μεγεθών
που ο άνθρωπος μπορεί να αντιληφτεί με τις αισθήσεις του
καθίστανται ανύπαρκτα για εκείνον.
Η μετατόπιση ή διεύρυνση της όρασης μας,
που θα μας καταστούσε ικανούς να αντιληφτούμε
περισσότερο μέρος του κόσμου μας εξαρτάται απλοϊκά
από την καθαρότητα του οπτικού φακού που χρησιμοποιούμε.
Αυτός ο οπτικός φακός δεν είναι ίδιος για κάθε ύπαρξη.
Για παράδειγμα εκείνοι με αχρωματοψία
δεν βλέπουν τα χρώματα.
Ο κόσμος των κουφών
είναι ένας κόσμος που απουσιάζουν οι ήχοι.
Για τις κατσαρίδες που δεν διαθέτουν μάτια
είναι ένας κόσμος δίχως εικόνες.

Σε ότι έχει να κάνει με τον άνθρωπο
όπου ως κέντρο πρόσληψης ερεθισμάτων
χρησιμοποιεί το υλικό του σώμα,
αυτό ως χρησιμοποιούμενος φακός τον αναγκάζει να ζει
να αντιλαμβάνεται και να αλληλεπιδρά
σε ένα εικονικό περιβάλλον ενός χώρου τριών διευθύνσεων
και ενός χρόνου μιας διεύθυνσης
με αυστηρή φορά από το παρελθόν προς το μέλλον.
Σε περιπτώσεις όπου η ύπαρξη μας αποδεσμευτεί
και καθαρίσει τον οπτικό της φακό από το υλικό μας σώμα,
ο εικονικός κόσμος που είναι προσφερόμενος στις νέες συνθήκες
είναι κατά πολύ πολύ διαφορετικός.
Και σε αυτόν ωστόσο θα υπάρχουν κάποιοι αντίστοιχοι
περιορισμοί μετακίνησης σε χώρο και χρόνο
αλλά σίγουρα οι δυνατότητες αλληλεπίδρασης είναι μεγαλύτερες.
Πράγματα που δεν ήταν πριν ορατά εμφανίζονται.
Αποστάσεις που έμοιαζαν αχανείς και απροσπέλαστες
θα γίνουν εύκολα προσιτές.
Η μετακίνηση σε διαφορετικά χρονικά σημεία
θα είναι πλέον εφικτή, έστω και με κάποιους περιορισμούς.
Διαχωριστικά όρια των ως τώρα διαφορετικών αντικειμένων
είναι αμβλυμμένα και ρευστά.
Οι ταυτότητες ξεθωριάζουν
με την έννοια πως η διαχωριστικότητα αμβλύνεται
και πλέον θα είναι ορατή σε μεγαλύτερο βαθμό
η ενότητα των πάντων που συνθέτεται
από το καμπυλόμορφο συνεχές.
Ένα συνεχές από το οποίο εμείς βλέπουμε μόνο
ένα μικρό φάσμα τον τυλιγμάτων του
αγνοώντας την συνεχή ύπαρξη του ενός.
Άβαταρ μέλους
ArELa
Founder-Administrator
Founder-Administrator
Δημοσιεύσεις: 66942
Εγγραφή: Κυρ 15 Απρ 2007, 01:29
Irc ψευδώνυμο: ArELa
Φύλο: Γυναίκα
Έδωσε Likes: 1879 φορές
Έλαβε Likes: 2770 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από ArELa » Πέμ 28 Ιαν 2016, 18:41

+1
.







Δεν περιμένω τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα,
δεν καταλαβαίνω τίποτα, είμαι ξανθιά κι ελεύθερη...


τα κανάλια μου /my channels:
στο vasoula2908 και στο vasoula2908asteria
στο Βrighteon,
στο Bitchute
στο Rumble
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Έξω από την μήτρα (3/3)

Δημοσίευση από Hlios » Σάβ 05 Μαρ 2016, 10:07

Έξω από την μήτρα (3/3)

Στο παράδειγμα με την οθόνη
από την μια υπάρχει ο άνθρωπος ως παρατηρητής
διαμέσου του προσωπικού του οπτικού φακού,
από την άλλη η παρατηρούμενη εικονική πραγματικότητα
που περιγράφεται από την θεωρία της σχετικότητας
του Αϊνστάιν και είναι ο αισθητός μας κόσμος
και τέλος η οθόνη προβολής
που είναι ένα πεδίο κάποιων ενεργειακών διακυμάνσεων
όπου ο Μάνος Δανέζης περιγράφει σαν μια
κοχλάζουσα σούπα ‘ενέργειας’.
Στο παράδειγμα μας περιγράφεται σαν το
τρεμοπαίξιμο των pixels της οθόνης.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως αυτά και τα τρία
συνυπάρχουν το ένα μέσα στο άλλο
στα πλαίσια του ενός αδιαίρετου συνεχούς.
Ο άνθρωπος είναι μέσα
στην εικόνα που παρατηρεί ολόγυρα του.
Οι εικονικές πραγματικότητες
συνυπάρχουν όλες μαζί στο εδώ και το τώρα,
ως πεδία διαφορετικής ικανότητας αντιλήψεων.
Και ο άνθρωπος και οι εικονικές πραγματικότητες
υπάρχουν ως διακυμάνσεις ενέργειας
ενός κβαντικού καθρέφτη – οθόνης.
Όταν μιλάμε για κβάντα
μην πάει ο νους σας με μικρές μπίλιες.
Τα υποατομικά σωματίδια που ονομάζουμε κβάντα
(ή pixels στο παράδειγμα μας) δεν αποτελούνται
ούτε από την ψευδαίσθηση της ύλης,
ούτε ανήκουν στην ψευδαίσθηση του χώρου
ούτε υπακούν στην ψευδαίσθηση του χρόνου.
Είναι απλά διακυμάνσεις ‘ενέργειας’.

Ο όρος ενέργεια είναι σε εισαγωγικά γιατί δεν υπάρχει.
Απλά τον χρησιμοποιούμε παρέα με τον όρο διακύμανση
για μας δώσει μια έστω και αφηρημένη περιγραφή
αυτού που δεν είμαστε ακόμη σε θέση
να καταλάβουμε στην πραγματική του έκταση.
Πράγματι ο διάσημος επαληθευμένος τύπος του Αϊνστάιν
e=mc2 μας επιβεβαιώνει πως η μάζα της ύλης
πολλαπλασιαζόμενη στο τετράγωνο της ταχύτητας του φωτός
εξισώνεται με καθαρή ‘ενέργεια’.
Το τετράγωνο της ταχύτητας του φωτός
είναι πολύ μεγάλο μέγεθος.
Είναι μια ταχύτητα στον χώρο.
Χώρος όμως δεν υπάρχει, είναι εικονική ψευδαίσθηση.
Ομοίως και ταχύτητες τεράστιες σε έναν
ανύπαρκτο χώρο είναι επίσης εικονικές.
Από την μια πλευρά της εξίσωσης υπάρχει η ψευδαίσθηση της ύλης
όπου εάν επιταχυνθεί σε ένα χώρο ψευδαίσθησης
με την φανταστική ταχύτητα του τετραγώνου του φωτός
αυτό εξισώνεται με καθαρή ενέργεια.
Έτσι λοιπον καταλαβαίνουμε πως η ενέργεια είναι και αυτή
αναπόσπαστο κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας.

Ας επιστρέψουμε ξανά στο παράδειγμα με την οθόνη.
Μια οθόνη φτιαγμένη από σχεδόν ανύπαρκτα pixels
που χορεύουν έναν χορό διακυμάνσεων τέτοιων όμως
που πλάθουν υπάρξεις
και φιλοξενούν εικονικές πραγματικότητες.
Αυτή η οθόνη δεν μοιάζει να είναι χαλασμένη.
Αντιθέτως μοιάζει να είναι σε λειτουργία.
Μοιάζει οι εικόνες του, και οι υπάρξεις εντος του να είναι ολοζώντανες.
Οι επιστήμονες στους επιταχυντές σωματιδίων
εξετάζουν τον κβαντικό κόσμο και τις ιδιότητες του.
Εξετάζουν την δομή και τον τρόπο λειτουργίας των πιξελ.
Εξετάζουν την επιφάνεια στην οποία προσπίπτουν οι σκιές.
Έμαθαν πολλά γι αυτόν τον κόσμο. Όμως περίμεναν περισσότερα.
Αλήθεια είναι πως τα αδιέξοδα που προκύπτουν
μας αναγκάζουν να στραφούμε
σε μια άλλη οπτική θεώρηση των πραγμάτων.
Σύντομα οι επιστήμονες μας, αν δεν το έχουν κάνει όλοι ακόμα,
θα στραφούν στο να μελετούν τις σκιές
έχοντας συνειδητοποιήσει πως αυτό που εξετάζουν
είναι οι ιδιότητες της σκιάς που επάνω στον κβαντικό καθρέφτη
που όμως ανήκει σε κάτι.
Ανήκει σε κάτι πραγματικά πραγματικό
του οποίου εμείς μπορούμε να μελετούμε μονάχα
τις παραμορφωμένες εικόνες του και όχι το ίδιο.
Μελετούμε τις διαφορετικές σκιές του
από διαφορετικές οπτικές γωνίες κάθε φορά
και ποτέ το ίδιο καθαυτό.

Αυτό που μένει να δούμε είναι
από πού παίρνει σήμα η οθόνη.
Ποια είναι τα πραγματικά χαρακτηριστικά
αυτού του πολυδιάστατου πραγματικά πραγματικού
του οποίου εμείς μπορούμε να δούμε μονάχα
πολυάριθμες σκιές - απεικονίσεις παραμορφωμένες.
Είναι τεράστια η απόσταση της θέσης αντίληψης
που εξετάζει κάτι όταν νομίζει πως αυτό είναι το πραγματικό,
από όταν έχει συνειδητοποιήσει πως
αυτό είναι η ολογραφική σκιά του.
Αυτού που η πραγματική του ύπαρξη
κινείται σε περισσότερες διαστάσεις
από αυτές που εμείς αντιλαμβανόμαστε.
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Πέμ 10 Μαρ 2016, 18:11

Το παρακάτω άρθρο έρχεται να επιβεβαιώσει κάποια από τα πολλά
προσωπικά συμπεράσματα που σας εξέθεσα στην εργασία μου
και αφορούν τον τρισδιάστατο χρόνο.
Η ανάγνωση του με έκανε να νιώσω λιγότερο αλλόκοτος
για όλα αυτά που επικοινωνώ μέσα από αυτήν.



"Όσα δεν μας είπανε για το Χρόνο"
http://www.manosdanezis.gr/index.php/bl ... 9-22-09-26

Δρ Μάνος Δανέζης

Επίκουρος καθηγητής Αστροφυσικής

Τμήμα Φυσικής ΕΚΠA


Εικόνα

Φιλοσοφικά Προβλήματα της έννοιας Χρόνος

O σκεπτικισμός στην έννοια και τη φύση του χρόνου αποτέλεσε πάντοτε τη βάση κάθε φιλοσοφικής αναζήτησης. Το πρόβλημα όμως είναι ότι η προσπάθεια αυτή, όπως αναφέρει και ο Étienne Klein στο βιβλίο του O Xρόνος (1997), βρίσκεται αντιμέτωπη με τις επόμενες τρεις βασικές δυσκολίες:

α. Δεν μπορούμε να μελετήσουμε το χρόνο διατηρώντας απόσταση από αυτόν, όπως έχουμε συνηθίσει να κάνουμε όταν ερευνούμε οποιοδήποτε αντικείμενο. Βεβαίως σε κάποιες περιπτώσεις μπορούμε να μετρήσουμε το χρόνο, αλλά όχι έξω από αυτόν, κρατώντας τον σε απόσταση, αφού βρισκόμαστε σταθερά «μέσα του» και ως εκ τούτου μας επηρεάζει αδιάκοπα.

Tο ίδιο συμβαίνει και με το Σύμπαν στην ολότητά του. Δεν μπορούμε να το δούμε από μακριά, έξω από αυτό, αφού είμαστε όχι μόνο μέσα του, ως ανεξάρτητα υποσύνολά του, αλλά μέρη και συμμέτοχοι της ύπαρξής του. Tο Σύμπαν, και κατ’ επέκταση ο χρόνος του, δεν είναι κάτι έξω και γύρω από μας, κάτι που μας περιβάλλει. Eμείς, η ύπαρξή μας, ταυτιζόμαστε με τον ίδιο το χρόνο και το χώρο, καθώς και με την περιέχουσα αυτούς οντότητα. O χρόνος, όπως και ο χώρος, για τον άνθρωπο δεν έχει εξωτερικό περίβλημα, αφού αποτελεί αυτή καθ’ εαυτή την ύπαρξή του. O άνθρωπος δεν είναι μέρος τού χωροχρόνου, αφού ο χωροχρόνος είναι ενιαίος και δεν μερίζεται, αλλά ταυτίζεται με αυτόν. Ως εκ τούτου η ανθρώπινη φύση είναι, από άποψη μέτρησης, άχρονη και αιώνια, και πανταχού παρούσα, ασχέτως αν κάτι τέτοιο δεν γίνεται κατανοητό μέσω των επιλεκτικά αναπτυχθεισών αισθήσεών μας.

β. Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να αγγίξουμε το χρόνο, αφού δεν είναι κάτι απτό. H γαλλική λέξη maintenant (τώρα) εκφράζει ένα συγκεκριμένο και για πολλούς διαρκώς απτό, αν και μεταβαλλόμενο, σημείο του χωροχρονικού συνεχούς. H λέξη προέρχεται από το ρήμα maintenir (tenir en main=κρατώ στο χέρι) και εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο το φοβερό λάθος μας που οδηγεί στην αδυναμία κατανόησης της φύσης του χρόνου.

Tο λάθος αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι, αντί να βιώνουμε το χρόνο, όπως θα έπρεπε, προσπαθούμε να μετρήσουμε το «φάντασμά» του, την προβολή του δηλαδή, μέσα και πάνω στον αισθητό για μας τρισδιάστατο κόσμο μας, μέσω υποθετικών και αυθαίρετων τομών τις οποίες δημιουργούμε στη φύση του. Kαι το χειρότερο, τις υποθετικές και αυθαίρετες τομές του ειδώλου του χρόνου, οι οποίες δεν εκφράζουν τίποτα το πραγματικό από φυσική άποψη, αλλά αποτελούν απλά νοητικά κατασκευάσματα των αισθήσεών μας, τις ταυτίζουμε με αυτή καθ’ εαυτή την έννοια και τη φύση του χρόνου, ο οποίος ως τετάρτη και μη αισθητή διάσταση είναι άτομος, ενιαίος και άπειρος.

γ. O χρόνος δεν παρουσιάζει καμιά ιδιότητα από όσες οι πέντε αισθήσεις μας ονομάζουν «ύλη». Δηλαδή είναι όχι αισθητό αλλά αθέατο αντικείμενο.

Εδώ αναφύεται ένα σημαντικό δομικό ζήτημα: Σε αντίθεση με το χώρο, η μέχρι σήμερα αποδεκτή τοπολογία του χρόνου είναι πολύ φτωχή. Έχει μόνο δύο παραλλαγές, την ευθεία και τον κύκλο, δηλαδή τον γραμμικό χρόνο, που πηγαίνει μπροστά, και τον κυκλικό χρόνο, που, όταν συμπληρώσει έναν πλήρη κύκλο, συνεχίζεται σε έναν δεύτερο, αλλά σε άλλο επίπεδο.

Aν όμως δεχθούμε το χρόνο σαν μια ισότιμη μαθηματική χωρική διάσταση, τότε τα πράγματα αλλάζουν. O χρόνος μπορεί να καμπυλωθεί και να στρεβλωθεί δημιουργώντας μεγάλο πλήθος τοπολογικών μορφών.

Βεβαίως κάποιοι έχουν διατυπώσει την εξής θεωρητική άποψη: «Εφόσον, υπό κάποιες συνθήκες, ο χρόνος μπορεί να μετρηθεί σε εκατοστά και το μήκος σε δευτερόλεπτα, οι τρεις χωρικές διαστάσεις, υπό αυτές τις συνθήκες, μετρούμενες σε μονάδες χρόνου μπορούν να αποτελέσουν έναν ιδιόμορφο τρισδιάστατο χρόνο. Συγχρόνως η διάσταση χρόνος, μετρούμενη σε μονάδες μήκους, μπορεί να συγκροτήσει την έννοια ενός ιδιόμορφου μονοδιάστατου χώρου».

H Eιδική Σχετικότητα «υποχρέωσε» τον Aϊνστάιν να εισαγάγει την έννοια του χωροχρόνου, που αντικατέστησε τις μέχρι τότε χωριστές έννοιες του χώρου και του χρόνου. Aν αλλάξουμε σύστημα αναφοράς στο χωρόχρονο, ο χρόνος μετασχηματίζεται εν μέρει σε χώρο και ο χώρος εν μέρει σε χρόνο. Πράγματι, για να περάσουμε από ένα σύστημα συντεταγμένων μέσα στο χωρόχρονο σε ένα άλλο, με μια ομοιόμορφη κίνηση (δηλαδή ούτε επιταχυνόμενη ούτε επιβραδυνόμενη), χρησιμοποιούμε τους μετασχηματισμούς του Λόρεντζ, που έχουν ως χαρακτηριστικό να αναμειγνύουν χωρίς πραγματική διάκριση τις χωρικές και τις χρονικές συντεταγμένες. Δεν υπάρχει λοιπόν πια θέμα να δώσουμε τόπο στο χρόνο, ο Aϊνστάιν τουλάχιστον αντιτίθεται σε αυτό απόλυτα. Xρόνος και Xώρος γίνονται σχετικοί και ως έννοιες αδιάσπαστες.

Τα προηγούμενα φαντάζουν σαν μια ιδιότυπη κατοπτρική κατάσταση της γνωστής σ’ εμάς φυσικής πραγματικότητας, που συνίσταται σε μια τρισδιάστατη χωρική ενότητα και μια μονοδιάστατη χρονική. Όπως στον κατοπτρισμό το δεξιό γίνεται αριστερό και αντιστρόφως, έτσι και στην περίπτωση αυτή ο μονοδιάστατος χρόνος αντιστοιχεί σε έναν τρισδιάστατο χρόνο και ο τρισδιάστατος χώρος σε έναν μονοδιάστατο χώρο.

Συνεπώς ο τρισδιάστατος χρόνος και ο μονοδιάστατος χώρος αποτελούν, υπό αυτές τις συνθήκες, ένα νέο ιδιότυπο χωροχρονικό συνεχές. Η κατάσταση αυτή, αν και τοπολογικά ισόμορφη (ταυτιζόμενη ως προς τις ιδιότητες) με το αντικειμενικά υπαρκτό και γνωστό από τη σχετικότητα χωροχρονικό συνεχές, μένει σταθερά μη αισθητή. Αυτό συμβαίνει επειδή ο τρισδιάστατος χρόνος, καθώς και οι μορφές και τα σχήματα τα οποία υλοποιούνται μέσα του, δεν γίνονται αντιληπτά από τις ανθρώπινες αισθήσεις.

Για τη φύση του χρόνου, όπως αναφέρει ο Étienne Klein (1997), ο ίδιος ο Aϊνστάιν έγραψε στην προσωπική του αλληλογραφία (επιστολή 21/3/55 στην οικογένεια του φίλου του Michel Besso μετά το θάνατό του): «Για μας, τους ορκισμένους φυσικούς, η διάκριση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον είναι μόνο μια ψευδαίσθηση, ακόμα κι αν είναι τόσο επίμονη».

Eίναι γεγονός ότι ο Aϊνστάιν ήλπιζε να περιορίσει την έννοια της μη ανατρεψιμότητας του βέλους του χρόνου με την αναγωγή της Φυσικής σε καθαρή Γεωμετρία, δηλαδή μια μορφή χωρίς ιστορία. H αναγωγή αυτή επετεύχθη αργότερα από τον John Wheeler ο οποίος δημιούργησε την Γεωμετροδυναμική. Η οποία μετατρέπεται σε Γεωμετρία τη Γενική θεωρία της Σχετικότητας (1968, Superspace and the nature of quantum geometrodynamics )

Βεβαίως όλα τα προηγούμενα βρίσκουν ακόμα αντίθετους πολλούς φυσικούς, οι οποίοι αρνούνται και την απλή σκέψη ότι ο χρόνος, η πρωταρχική γι’ αυτούς εμπειρία κάθε ανθρώπινης ζωής, αποτελεί μια ανθρώπινη ψευδαίσθηση*. Η άποψη αυτών των φυσικών είναι ότι υπάρχει ένας αληθινός χρόνος που κυλά πραγματικά, και ένας χρόνος τον οποίο η επιστήμη δεν έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί, άρα ούτε να ενσωματώσει στο γνωσιολογικό της σύστημα. Με άλλα λόγια θεωρούν αδιανόητη την ιδέα ότι η μη αναστρεψιμότητά του προέρχεται από την ανθρώπινη υποκειμενικότητά μας. Ένας από τους υποστηρικτές αυτής της άποψης είναι και ο Ίλια. Πρικοζίν (Ilya Prigogine), ενώ ο Aνρί Mπρεξόν (Henri Bergson) διατυπώνει τη θέση: O χρόνος είναι επινόημα, διαφορετικά δεν είναι τίποτα».

* Η αντίθεση δηλαδή είναι φιλοσοφική και όχι επιστημονική.

Eλαστικός Xρόνος

Ο Étienne Kleinαναφέρει στο βιβλίο του Ο Χρόνος (1997): «Όσοι παλαιότερα πίστευαν σε έναν οικουμενικό χρόνο, μπορούσαν να λένε πως το παρελθόν δεν υπάρχει πια, το μέλλον δεν υπάρχει ακόμα, άρα υπάρχει μόνο το παρόν. H Σχετικότητα ακυρώνει αυτή την άποψη. Γεγονότα που βρίσκονται στο μέλλον για έναν παρατηρητή, βρίσκονται στο παρελθόν για έναν άλλο και στο παρόν για έναν τρίτο. Mε άλλα λόγια, αυτό που είναι παρόν για μένα μια ορισμένη στιγμή, δεν υπάρχει πια ή δεν υπάρχει ακόμα για κάποιον άλλο που βρίσκεται σε κίνηση ως προς εμένα. H λέξη «τώρα» γίνεται αμφιλεγόμενη, αφού η έννοια του ταυτόχρονου χάνει τη σημασία της. Eπιπλέον, υπάρχουν πλέον τόσα βασικά χρονόμετρα, όσα είναι και τα αντικείμενα σε ομαλή κίνηση, και τα ρολόγια αυτά δεν μπορούμε να τα συγχρονίσουμε... O χρόνος δεν έχει πια πρότυπο μέτρο.

Όταν στον συνηθισμένο χώρο η απόσταση μεταξύ δύο σημείων εκμηδενίζεται, τότε τα σημεία αυτά συμπίπτουν αναγκαστικά (μια σφαίρα με μηδενική ακτίνα συγχέεται με το κέντρο της). Aλλά στο χωρόχρονο του Aϊνστάιν, όταν το διάστημα s μεταξύ δύο γεγονότων εκμηδενίζεται, η απόσταση d και η διάρκεια t που τα χωρίζουν μπορούν να είναι αυθαίρετα μεγάλες, αρκεί το πηλίκον τους d/t να ισούται με την ταχύτητα του φωτός. Aυτό συμβαίνει επειδή το διάστημα s ορίζεται από την ακόλουθη σχέση:

s2=d2-c2.t2 (η τιμή δεν εξαρτάται από το σύστημα αναφοράς στο οποίο την υπολογίζουμε).

Mε αυτόν τον τρόπο, τα πιο μακρινά αντικείμενα που διακρίνουμε με τα τηλεσκόπιά μας είναι και τα πιο παλαιά, ακόμα και αν μας φαίνονται στον ανθό της νιότης τους».
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Κυρ 13 Μαρ 2016, 00:35

Άβαταρ μέλους
enas tsompanis
Φρεσκαδούρα
Φρεσκαδούρα
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2016, 19:23
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Κεντρική Μακεδονία.

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από enas tsompanis » Πέμ 08 Σεπ 2016, 22:28

Είναι απίστευτη η δουλειά που έχεις κάνει εδώ παλικάρι μου, μπράβο σου,
αν και η εικονική μου μόρφωση σταμάτησε στο γυμνάσιο,(αυτή είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία)
εκτός από τους μαθηματικούς και γεωμετρικούς υπολογισμούς που έχεις στο άρθρο σου,
τα υπόλοιπα μπορώ να πω ότι σχεδόν όλα τα παρακολουθώ με μια σχετική άνεση,
η πρώτη ερώτηση που μου ήρθε ήταν η εξής,
ο εγκέφαλος μας έχει την δυνατότητα να αποκωδικοποιήσει παραπάνω διαστάσεις
από αυτές που μπορεί σήμερα? (ίσως η ερώτησή μου να είναι αστεία αλλά έχω απορίες,
και νομίζω πως είσαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να πάρω απαντήσεις) :D
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Πέμ 08 Σεπ 2016, 23:29

Σε ευχαριστώ πολύ φίλε. Είναι χαρά μου και τιμή μου που με διάβασες.
Τα σχόλια σου επίσης έχουν αξία για μένα.
Νομίζω πως ναι, ή τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό αρκεί να επανατοποθετηθεί η αντίληψη μας στα νέα δεδομένα.
Εννοώ να δώσουμε σωστές ταυτότητες σε εκείνα που νομίζουμε πως είναι κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είναι.
Πιστεύω πως είμαστε μέσα και νιώθουμε – αντιλαμβανόμαστε όλες τις διαστάσεις, μα νομίζουμε πως είναι κάτι άλλο.
Είναι σαν να έχουμε σύγχυση, παρά αντικειμενική ανικανότητα.
Για εργαλείο έχουμε την τεχνολογία.
Άβαταρ μέλους
enas tsompanis
Φρεσκαδούρα
Φρεσκαδούρα
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2016, 19:23
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Κεντρική Μακεδονία.

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από enas tsompanis » Παρ 09 Σεπ 2016, 00:52

Πιστεύεις ότι αυτή η δυνατότητα υπήρχε εξαρχής στον εγκέφαλό μας, αλλά τεχνικά η με κάποιον άλλον τρόπο έχει υποβιβαστεί
με δόλο, για εκτεταμένη χειραγώγηση ?
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Παρ 09 Σεπ 2016, 01:14

Είναι πιθανό να υπάρχουν ομάδες που επιχειρούν την καθυστέρηση της εξέλιξης σε κάποιους τομείς.
Κάπου το καταφέρνουν κάπου όχι. Από εμάς εξαρτάται.
Άβαταρ μέλους
enas tsompanis
Φρεσκαδούρα
Φρεσκαδούρα
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2016, 19:23
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Κεντρική Μακεδονία.

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από enas tsompanis » Παρ 09 Σεπ 2016, 01:31

Σκεφτόμουν αν με το πέρασμα των αιώνων, μέσω της μνήμης μέσα στο DNA η εξέλιξη του είδους μας θα ήταν πολύ μεγαλύτερη
από την σημερινή, αισθάνομαι ότι κάπου, κάποια χρονική στιγμή χάθηκε απίστευτη γνώση, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα
τεράστιο κενό σε αυτό το επίπεδο, στην ικανότητα της αντίληψής μας να μπορεί να αντιλαμβάνεται διαφορετικά τις διαστάσεις,
η σύγχυση όπως ανάφερες πριν, που ενώ ο εγκέφαλος αναγνωρίζει, δεν μπορεί πλέον να το ερμηνεύσει, τι πιστεύεις?
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Παρ 09 Σεπ 2016, 02:05

Δεν έχω μεγάλη ταύτιση με το είδος μας έτσι όπως το θέτεις.
Ένα πέρασμα κάνει η αντίληψη μας από αυτή την ονειρική γειτονιά και συνεχίζει την πορεία της.
Η τρίτη δημοτικού παραμένει τρίτη δημοτικού.
Άβαταρ μέλους
enas tsompanis
Φρεσκαδούρα
Φρεσκαδούρα
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Δευ 05 Σεπ 2016, 19:23
Φύλο: Άνδρας
Τοποθεσία: Κεντρική Μακεδονία.

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από enas tsompanis » Παρ 09 Σεπ 2016, 02:43

Σε ευχαριστώ, μου έλυσες ίσως τις μεγαλύτερες απορίες μου, σου εύχομαι καλή δύναμη να συνεχίσεις το έργο σου, να σε καλά, καλημέρα.
Άβαταρ μέλους
Hlios
Επίτιμος
Επίτιμος
Δημοσιεύσεις: 10006
Εγγραφή: Παρ 08 Ιούλ 2011, 11:53
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 39 φορές
Έλαβε Likes: 63 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Hlios » Παρ 05 Οκτ 2018, 19:35

Άβαταρ μέλους
Jackal
Επόπτης Δημοθοινίας
Επόπτης Δημοθοινίας
Δημοσιεύσεις: 6506
Εγγραφή: Σάβ 18 Ιουν 2016, 23:08
Φύλο: Άνδρας
Έδωσε Likes: 554 φορές
Έλαβε Likes: 768 φορές

Re: «Εξετάζοντας το matrix»

Δημοσίευση από Jackal » Παρ 05 Οκτ 2018, 21:12

Αυτό μου το έβγαζε στα Recommended videos for you :shock:
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Κόσμος - Σύμπαν-Επιστήμη”